FAQ

De veelgestelde vragen én antwoorden

Hieronder een overzicht van de veelgestelde vragen

Aanbiedingen

Hoe kan ik mij aanmelden voor aanbiedingen?

In het ‘top left – menu’ kun je kiezen voor ‘Instellingen’. Op dit scherm kun je jouw voorkeuren aangeven en kun je aanmelden voor aanbiedingen.

Hoe kan ik mij afmelden voor aanbiedingen?

In het ‘top left – menu’ kun je kiezen voor ‘Instellingen’. Op dit scherm kun je jouw voorkeuren aangeven en kun je afmelden voor aanbiedingen.
Aanmelden en activeren

Hoe meld ik me aan bij de SlimWonen App?

Heel simpel! Klik op de aanmeldknop op de hoofdpagina. Je vult je naam- en adresgegevens in en daarna ontvang je een link per mail om naar de laatste stap te gaan.

Ik heb per ongeluk een verkeerd e-mailadres opgegeven, hoe kan ik dit herstellen?

Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl. We helpen je graag verder.

Ik heb geen activatiecode ontvangen, wat nu?

Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl. We helpen je graag verder.

Mijn activatiecode werkt niet, wat nu?

Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl. Vergeet niet je naam en activatiecode te vermelden. We helpen je graag verder.

Kan ik mijn account op meerdere devices inzien?

Ja, dit kan. Je kan de SlimWonen App downloaden op al je apparatuur. Ook is het mogelijk om de site van de SlimWonen App te bezoeken, zo kun je zelfs achter je PC je energieverbruik inzien.
Algemeen

Wat is de SlimWonen App?

De SlimWonen App is een onafhankelijke app die meer inzicht geeft in je energieverbruik én je helpt om geld (en energie!) te besparen. Goed voor je portemonnee én het milieu.

Wat is het voordeel van de SlimWonen App?

Door gebruik van de SlimWonen App heb je eindelijk inzicht in je energieverbruik. Niet één keer per jaar op je jaarafrekening, maar dagelijks zien wat je aan energie hebt verbruikt. Daarnaast laten wij je zien hoe je makkelijk en snel geld & energie kan besparen, Slimme Tips & Klusjes, de beste Isolatie-aanbiedingen of beschikbare subsidies in jouw gemeente – we houden je op de hoogte!

Hoe meld ik mij aan bij de SlimWonen App?

Je hebt een activatiecode gekregen. Na het downloaden van de SlimWonen App in de Apple of Google Play store, kun je je account activeren.

Hoe kan ik mijn accountinstellingen aanpassen?

In het topleft menu kun je kiezen voor instellingen. Hier kun je aangeven hoe jij op de hoogte gehouden wilt worden.

Is de SlimWonen App onafhankelijk?

Ja de SlimWonen App is onafhankelijk. Dit betekent dat we niet zijn gekoppeld aan een energieleverancier.
Bespaartips

Kan ik zelf Bespaartips insturen?

Ja hoor, dat kan! Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl en wie weet vind je jouw bespaartip terug in de SlimWonen App.

Wat kan ik zelf doen om mijn verbruik en energiekosten te verminderen?

Je kunt heel veel doen om zelf je verbruik en energiekosten te verminderen. Naast het uitzoeken van de beste leverancier, kun je besparen door bewust met je energieverbruik om te gaan. Denk hierbij aan het isoleren van je woning, je verwarming zo bewust mogelijk te gebruiken en het aanschaffen van energiezuinige apparatuur.

Wat heeft er invloed op mijn gasverbruik?

Wil je jouw gasverbruik verlagen? Let dan goed op het gebruik van je verwarming en de eventuele aanschaf van een energiezuinige CV- of HR-ketel. Gas wordt onder andere ook gebruikt voor koken, en het verwarmen van water. Korter douchen kan dus ook véél schelen op je energierekening. Ook gaat veel van je gasverbruik op aan de centrale verwarming, daarom is het goed om je woning goed te isoleren. Zo gaat minder warmte verloren én hoef je minder hard te stoken.

Wat heeft er invloed op mijn stroomverbruik?

Om je stroomverbruik te verlagen, is het belangrijk om bewust om te gaan met het gebruik en verbruik van je apparaten in huis. Denk bij de aanschaf van nieuwe apparaten bijvoorbeeld aan het energielabel. Daarmee kun je direct invloed hebben op je verbruik. Veel stroom wordt verbruikt via bijvoorbeeld de vaatwasser, wasmachine en droger. Ook apparaten die op stand-by staan of opladers die in het stopcontact zitten verbruiken stroom! Dit zijn slechts enkele voorbeelden.
Contact

Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik contact opnemen?

Stuur een e-mail naar info@slimwonenapp.nl. Binnen 48 uur beantwoorden we je vraag.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Stuur een e-mail naar info@slimwonenapp.nl. Binnen 48 uur reageren we op je bericht.

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Onze klantenservice is per e-mail bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.

Kan ik de klantenservice telefonisch bereiken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Onze klantenservice is alleen per e-mail bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.
Energieverbruik

Verandert er iets in mijn energiecontract als ik gebruik ga maken van de SlimWonen App?

Nee, er verandert niets aan je energiecontract. De SlimWonen App is volledig onafhankelijk van welke energieleverancier dan ook. De SlimWonen App leest jouw slimme meter op afstand uit en geeft je op basis van jouw energieverbruik tips, aanbiedingen en inzicht.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn eerste verbruiksgegevens zie?

Na het activeren van je profiel valideren we je aanvraag. Indien dit is gebeurd sturen we je activatiecodes voor om de slimme meter te activeren. Zodra je de meter hebt geactiveerd starten we het proces op met de netbeheerder. Het duurt ongeveer vijf werkdagen voor de eerste data binnenkomt.

Waarom zie ik alleen mijn verbruik van gisteren?

Via jouw netbeheerder ontvangen we één keer per dag je meterstanden. Daarom kunnen we je geen realtime meterstanden laten zien. Alle meterstanden worden dus met 24 uur vertraging getoond.

Ik mis een aantal verbruiksoverzichten, hoe kan dat?

Elke dag om 2 uur 's nachts sturen we een signaal naar je netbeheerder waarin we vragen om je meterstanden. In principe dient de netbeheerder de volgende dag voor 20:00 de gegevens terug te hebben gestuurd. Zodra we iets ontvangen zie je dit direct. Het komt voor dat er vertraging is en dit wordt dat later ingehaald. We kunnen tot tien dagen terug gegevens ontvangen!

Kan ik mijn oude jaarrekening inzien?

Je kan alleen verbruiksgegevens inzien vanaf het moment dat je jouw SlimWonen App account hebt geactiveerd. Jaarrekeningen van vóór de activatie van jouw SlimWonen App account kunnen wij je niet laten zien.
Mijn gegevens

Hoe moet ik inloggen?

Open de SlimWonen App. In het startscherm vul je je gebruikersnaam & wachtwoord in en kies je voor ‘inloggen’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Open de SlimWonen App. In het beginscherm zie je onderaan ‘wachtwoord vergeten?’ staan. Kies voor ‘wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in op het nieuwe scherm dat opent. Wij sturen je een e-mail met daarin een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu?

In plaats van je gebruikersnaam, kun je ook inloggen met het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd. Ben je ook je e-mailadres vergeten? Stuur dan een e-mail naar info@slimwonenapp.nl. Vergeet niet je naam te vermelden. Wij zoeken uit met welk e-mailadres je bij ons staat geregistreerd.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen?

In de SlimWonen App kun je in het topleft-menu kiezen voor ‘vertel me meer’. In het menu ‘vertel me meer’ vind je verschillende vragenlijsten. Je kan deze vragenlijsten zelf invullen en aanpassen wanneer jij dat wilt. Kom je er niet uit? Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl. We helpen je graag.

Ik wil mijn SlimWonen abonnement opzeggen, hoe doe ik dit?

Jammer dat je je abonnement wilt opzeggen. Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl met het verzoek dat je je abonnement wilt beëindigen. Wij zorgen ervoor dat je abonnement wordt opgezegd en sturen je een e-mail ter bevestiging.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

We gebruiken jouw gegevens alleen om je inzicht te geven in je energieverbruik. Ook sturen we je aanbiedingen en tips als jij hebt aangegeven dat je dit wilt. Je gegevens worden zonder jouw toestemming nooit voor andere doeleinden gebruikt.

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik mijn abonnement heb opgezegd?

Alle data wordt verwijderd. Zodra je een bevestigingsmail hebt ontvangen dat jouw SlimWonen App abonnement is stopgezet, verwijderen wij alle verzamelde data.
Privacy

Wat doen jullie met mijn gegevens?

We gebruiken jouw gegevens alleen om je inzicht te geven in je energieverbruik. Ook sturen we je aanbiedingen en tips als jij hebt aangegeven dat je dit wilt. Je gegevens worden zonder jouw toestemming nooit voor andere doeleinden gebruikt.

Voldoet de SlimWonen App aan alle eisen omtrent privacy?

De SlimWonen App voldoet aan de laatst voorgeschreven eisen en richtlijnen omtrent privacy. De SlimWonen App toetst haar veiligheid continue en gaat zorgvuldig met jouw gegevens om.

Weet de SlimWonen App precies welke apparaten ik in huis heb?

Nee, dit kan de SlimWonen App niet opmaken uit de meetgegevens die we krijgen van je netbeheerder. De SlimWonen App ‘weet’ dit alleen als je zelf hebt ingevuld welke huishoudelijke apparaten je in huis hebt. Dit kan je invullen in één van de vragenlijsten onder het menu ‘Vertel me meer’
Slimme Meter

Hoe weet ik of ik een Slimme Meter heb?

Er zijn meerdere manieren om daar achter te komen. Het makkelijkste is om in je meterkast te kijken. Mocht je het nog niet zeker weten kan je altijd contact opnemen met je leverancier of netbeheerder. Je kan ons natuurlijk ook een foto sturen van je meter en dan vertellen wij je of je een slimme meter hebt.

Ik heb geen Slimme Meter, wat nu?

Zonder Slimme Meter kun je helaas geen gebruik maken van de SlimWonen App. Wil je weten wanneer je een Slimme Meter krijgt? Kijk dan op de website van jouw netbeheerder en zoek naar ‘Planning Slimme Meter’.

Wanneer krijg ik een Slimme Meter?

Je hoort dit van jouw netbeheerder. Wil je weten wanneer jouw postcodegebied aan de beurt is? Kijk dan op de website van je netbeheerder en zoek naar ‘Planning Slimme Meter’. Mocht jouw postcode nog niet genoemd worden in de planning, dan is de planning voor jouw postcodegebied nog niet bekend.

De app herkent mijn Slimme Meter niet, wat nu?

Stuur ons een e-mail op info@slimwonenapp.nl. We helpen je graag verder.

Mijn Slimme Meter werkt niet, wat nu?

De netbeheerder is verantwoordelijk voor je Slimme Meter. Werkt je Slimme Meter niet goed? Neem dan contact op met je netbeheerder.

Heb je een andere vraag over jouw SlimWonen App?

De klantenservice is 100% digitaal, daardoor kan je ons altijd bereiken en kunnen we makkelijker werken.

info@slimwonenapp.nl