fbpx
Contact & FAQ2022-07-12T13:37:50+00:00

Klantenservice

Check de Veelgestelde vragen onder het contactformulier.

Staat jouw vraag niet bij de ‘Veelgestelde vragen’ of heb je liever contact met de klantenservice? Vul dan het contactformulier op deze pagina in. We zijn een digitaal product en helpen je daarom graag digitaal verder.

We streven er naar om binnen 2 werkdagen op jouw bericht te reageren.

Ideetje?

We kijken steeds wat we aan de App kunnen verbeteren. Heb jij wensen, ideëen of opmerkingen? Laat het ons weten via het contactformulier op deze pagina, misschien kunnen we het oppakken.

    Veelgestelde vragen

    Hoe werkt de SlimWonen App?2022-02-08T09:49:48+00:00

    Voor de SlimWonen App heb je een persoonlijk account nodig die is gekoppeld aan jouw slimme meter. Door de SlimWonen App te activeren koppel je jouw persoonlijke account aan de slimme meter in jouw meterkast. Vanaf dat moment vraagt de SlimWonen App dagelijks jouw metergegevens op bij jouw netbeheerder. En voilà: jij ziet per uur, dag, week of maand wat je aan energie hebt verbruikt.

    Ik wil graag de SlimWonen App gebruiken. Hoe kan ik een account aanmaken?2022-01-27T09:19:48+00:00

    Leuk dat je de App wilt gebruiken en aan de slag wilt gaan met energie besparen! Je kunt alleen een account aanmaken als de SlimWonen App je wordt aangeboden door jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever. Je hebt hiervoor een persoonlijke activatiecode ontvangen per brief. Heb je de brief niet meer? Dan kun je na het downloaden van de App opnieuw je code aanvragen of vul het formulier in op onze website: www.slimwonenapp.nl/aanvragen

    Weet je niet zeker of de App je is aangeboden? Stuur dan een mail naar info@slimwonenapp.nl met jouw adresgegevens. Dan kijken wij voor je of jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever de SlimWonen App aanbiedt.

    Is de SlimWonen App onafhankelijk?2022-02-08T10:54:45+00:00

    Ja, de SlimWonen App is onafhankelijk. Dat betekent dat de App niet is gekoppeld aan één of meerdere energieleveranciers. Daarnaast wordt de SlimWonen App aangeboden door een woningcorporatie of gemeente, maar opereren wij zelfstandig. Op deze manier krijg jij het beste advies dat bij jou past.

    Nog een voordeel: bij een overstap van energieleverancier blijven jouw oude gegevens en verbruiksgeschiedenis bewaard. Zo kan je jouw verbruik met de dag, week, maand of jaar ervoor blijven vergelijken.

    De SlimWonen App is nog niet aan mij aangeboden, maar ik wil deze wel gebruiken. Wat nu?2022-01-27T10:11:29+00:00

    Leuk dat je onze app wilt gebruiken! We bieden de SlimWonen App alleen aan via een gemeente, woningcorporatie of werkgever en niet op individuele basis. Je kunt de SlimWonen App helaas nog niet gebruiken als je deze nog niet aangeboden hebt gekregen. Wel kan je jouw werkgever, woningcorporatie of gemeente benaderen en vragen of ze de app aan jou willen aanbieden!

    Wat is een slimme meter?2022-02-17T13:51:57+00:00

    Een slimme meter meet het elektriciteits- en gasverbruik in jouw woning. Met de slimme meter worden je meterstanden op afstand uitgelezen door de netbeheerder uit jouw regio. Dit betekent dat je niet meer in de meterkast hoeft te duiken om je meterstanden door te geven; dat doet de slimme meter voor je. De slimme meter vervangt de oude ‘draaischijfmeter’ in je meterkast.

    Heb ik een slimme meter nodig om de SlimWonen App te gebruiken?2021-09-28T14:58:20+00:00

    Ja, je hebt de slimme meter nodig voor het gebruik van de SlimWonen App. De App vraagt namelijk jouw meterstanden op bij jouw netbeheerder. Dankzij de slimme meter zie jij elke dag wat je de dag ervoor hebt verbruikt aan energie. Uiteraard vragen we hiervoor eerst jouw toestemming wanneer je jouw account activeert.

    Ik ben verhuisd of ik ga binnenkort verhuizen. Wat nu?2022-06-20T07:44:32+00:00

    Stuur een mailtje naar info@slimwonenapp.nl met daarin je oude en nieuwe adresgegevens vermeld.

    • Blijf je bij dezelfde woningcorporatie, gemeente of werkgever die de App heeft aangeboden? Dan heb je op je nieuwe adres waarschijnlijk weer recht op een nieuw account!
    • Ben je verhuisd naar een andere woningcorporatie, gemeente of werkgever? Dan kan je de App mogelijk niet meenemen. Wij zoeken dit graag voor je uit; stuur een mailtje naar onze klantenservice info@slimwonenapp.nl met jouw adresgegevens.

    Helaas zullen we in beide gevallen je huidige account op je oude adres sluiten. Jouw SlimWonen App account is namelijk gekoppeld aan de slimme meter van jouw oude adres.

    Hoe kan ik het e-mailadres waarmee ik inlog aanpassen?2021-09-28T14:28:20+00:00

    Stuur een mailtje naar info@slimwonenapp.nl met daarin jouw huidige e-mailadres en jouw nieuwe e-mailadres vermeld. Dan passen wij het voor je aan!

    Wat doet de SlimWonen App met mijn gegevens?2022-01-27T10:05:54+00:00

    De SlimWonen App gaat zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om en voldoet aan de privacywetgeving (de AVG). De slimme metergegevens die SlimWonen App opvraagt van jouw aansluiting worden gebruikt om jou inzicht te geven in je energieverbruik via de App. De metergegevens van jouw aansluiting worden door SlimWonen App nooit gedeeld met derden.

    SlimWonen App kijkt wel op geanonimiseerde basis of het energieverbruik onder haar gebruikers toe- of afneemt om de effecten van onze inzet te bepalen en verbeteren. Welke functies maakt men veel gebruik van in de App? Waar hebben gebruikers juist geen behoefte aan? Zo kan SlimWonen App haar product en dienst verbeteren. Dergelijke analyses worden soms gedeeld met derden, maar alleen om trends (grote lijnen) zichtbaar te maken en nooit op individueel niveau (het is dus anoniem) of te herleiden is naar een specifiek adres. Bekijk voor meer informatie ons privacy statement.

    Mijn verbruiksgegevens zijn nog niet zichtbaar. Wat nu?2022-01-27T10:03:37+00:00

    Na activatie van de SlimWonen App duurt het nog 5 werkdagen voordat jouw verbruik zichtbaar is in de app. Was het verbruik eerder wel zichtbaar of is jouw verbruik na 5 werkdagen nog niet zichtbaar? Neem dan contact op met ons via het contactformulier óf stuur ons een e-mail met jouw adresgegevens naar info@slimwonenapp.nl. Het kan zijn dat er een storing is.

    Kunnen andere gezinsleden of huisgenoten ook gebruikmaken van de SlimWonen App?2021-09-21T15:36:05+00:00

    Ja dat kan! Per adres krijg je één account maar je kan de App op meerdere telefoons tegelijkertijd downloaden en gebruiken. Als je jouw inloggegevens deelt, kunnen andere gezinsleden of jouw huisgenoten ook gebruik maken van de App. Zo is iedereen altijd op de hoogte van jullie energieverbruik en de laatste bespaaracties!

    Hoe wordt de bespaarscore berekend?2020-05-06T15:24:39+00:00

    De bespaarscore vertelt je hoeveel je hebt bespaard op je energierekening. De App kijkt hiervoor naar de tips en klusjes die je hebt gedaan. Je bespaarscore is gekoppeld aan je bespaardoel. Dit bespaardoel berekent de app voor je op basis van wat wij denken dat jij maximaal kan besparen. Dit berekenen we met een formule die rekening houdt met jouw situatie. De uitdaging is aan jou; ga jij ervoor om zo veel mogelijk te besparen?

    Ik kan geen activatiecode aanvragen. Hoe kan dit?2022-02-18T13:59:39+00:00

    Wanneer je een activatiecode wilt aanvragen via de SlimWonen App of onze website kan het voorkomen dat je een melding krijgt. Hieronder de meldingen uitgelegd:

    1. Je hebt je account al geactiveerd. Ga naar het loginscherm en vul je gegevens in. Kom je er niet uit? Stuur een mail naar info@slimwonenapp.nl. 
    Het is gelukt om te activeren!
    Jouw persoonlijke activatiecode uit de brief heb je alleen nodig bij het activeren van je account. Zodra je account is geactiveerd, is deze activatiecode niet meer bruikbaar. Na het activeren van jouw account, kan je met je e-mailadres en opgegeven wachtwoord inloggen bij het inlogscherm. Hier kom je door in het welkom scherm aan te geven dat je al een account hebt.

    2. Spelfoutje? Het ingevoerde adres wordt niet herkend. Kom je er niet uit, stuur een mail naar info@slimwonenapp.nl.
    Het ingevoerde adres lijkt niet te bestaan. Kan het zijn dat er een spelfoutje tussen zit of misschien een verkeerde postcode ingevoerd? Kan gebeuren!
    Als je zeker weet dat het ingevoerde adres klopt, stuur dan een mailtje naar de SlimWonen App klantenservice via info@slimwonenapp.nl met jouw adresgegevens. Dan helpen we je graag verder!

    3. Oeps! Er gaat iets mis. Jouw gemeente of woningcorporatie lijkt de App niet aan te bieden op jouw adres. Klopt dit niet? Mail naar info@slimwonenapp.nl.
    Je kunt alleen een activatiecode aanvragen als de SlimWonen App je wordt aangeboden door jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever. Het is helaas niet mogelijk om de App als individu aan te kopen.

    Is de App wel door jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever aangeboden maar krijg je toch deze melding? Stuur dan een mail naar info@slimwonenapp.nl met jouw adresgegevens.

    4. Helaas. Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw of neem contact op met info@slimwonenapp.nl.
    Dit kan meerdere redenen hebben; waaronder een slechte internetverbinding. Probeer het later opnieuw of stuur een mail naar info@slimwonenapp.nl en vermeld je adresgegevens en de melding die de App geeft. Dan helpen we je graag verder!

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?2022-02-18T14:13:14+00:00

    Wachtwoord vergeten? Kan gebeuren! Hier de stappen die je kan volgen om een nieuw wachtwoord aan te maken:

    1. Open de App;
    2. Geef aan dat je al een account hebt door op ‘JA’ te klikken;
      (Heb je nog geen account? Dan moet je deze eerst activeren met de persoonlijke activatiecode uit de brief. Kijk bij de categorie ‘Activeren’ of jouw vraag daartussen zit)
    3. Vervolgens kom je op het Login-scherm terecht. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’;
    4. Vul jouw e-mailadres in en druk op ‘Bevestig’;
    5. Open jouw mail en kopieer de bevestigingscode;

    Voer deze in bij de App en maak een nieuw wachtwoord aan!

    Is de SlimWonen App gratis?2021-09-21T14:59:54+00:00

    Voor jou wel! SlimWonen App verkoopt de App aan woningcorporaties, gemeentes en bedrijven. Ben jij hun huurder, bewoner of werknemer? Dan krijg jij de App vervolgens gratis aangeboden. En het blijft gratis tot het einde van de looptijd. Het is helaas niet mogelijk om de App als individu aan te kopen.

    Hoe kom ik aan een activatiecode? (of ben je ‘m kwijtgeraakt?)2022-01-27T09:49:29+00:00

    Wanneer jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever de SlimWonen App aanbiedt, ontvang je een brief met een persoonlijke activatiecode. Deze activatiecode heb je nodig om een SlimWonen App account aan te maken.

    Heb je geen brief ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt?
    De activatiecode kun je (opnieuw) aanvragen:
    1. Open de App,
    2. Geef aan dat je nog geen account hebt door op NEE te tikken,
    3. Geef aan dat je nog geen activatiecode hebt door op NEE te tikken,
    4. Vul je gegevens in en tik op VRAAG ACTIEVATIECODE AAN.

    Heb je de App nog niet op je telefoon gedownload? Ga dan naar www.slimwonenapp.nl/aanvragen om uw activatiecode aan te vragen. Of download de App via de Apple App Store of de Android Play Store.

    Heb je problemen met inloggen? Check dan de categorie ‘Inloggen’ of daar jouw vraag tussen staat of stuur een mail naar onze klantenservice via info@slimwonenapp.nl.
    Let op! Wanneer je jouw account al hebt geactiveerd, is de activatiecode niet meer geldig.

    Waarom krijg ik mijn activatiecode per post?2021-09-29T16:06:23+00:00

    Aangezien jouw account gekoppeld is aan jouw adres en slimme meter, bevat jouw account persoonlijke gegevens waar we voorzichtig mee omgaan. Wij sturen je de activatiecode dus alleen per post op. Dit geldt meteen als controle of je echt de persoon bent die op dat adres woont. Wel zo veilig!

    Mijn activatiecode werkt niet. Wat nu?2022-02-08T10:07:18+00:00

    Eerst even checken: heb je de volgende stappen doorlopen?

      1. Download en open de SlimWonen App.
      2. Heb je al een account? -> vul “nee” in, tenzij je al een account hebt.
      3. Heb je al een activatiecode? -> vul “ja” in, tenzij je de activatiecode niet meer hebt.
      4. Vul bij activatiecode de activatiecode in uit jouw brief (in de oranje balk).
      5. Vul bij e-mailadres jouw e-mailadres in.
      6. Vul tweemaal een identiek wachtwoord in bij wachtwoord.
      7. Klik de beide vakjes aan en klik onderaan op ‘bevestig’.

    Alle stappen doorlopen en krijg je nog steeds een melding? Hieronder uitleg over wat die melding betekent:

    1. Ongeldige activatiecode
    Iedere activatiecode is uniek en bestaat uit een combinatie van cijfers en hoofdletters. Het is belangrijk om precies de code uit de brief over te nemen. Kijk dus goed of de hoofdletter ‘i’ niet het cijfer 1 is of de hoofdletter ‘o’ toch het cijfer 0 is. Die kunnen een beetje op elkaar lijken.
    Werkt de code nog steeds niet? Stuur dan een mail naar info@slimwonenapp.nl met daarin je adresgegevens en de melding die de App geeft. Dan helpen we je graag verder!

    2. Geeft de App aan dat jouw e-mailadres al in gebruik is?
    In dit geval is jouw e-mailadres al gekoppeld aan een SlimWonen App account. Dit betekent dat je account al is geactiveerd en je kan inloggen met dit e-mailadres. Je hoeft dan geen activatiecode in te voeren, maar wel je wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag gemakkelijk een nieuw wachtwoord aan via de link in het inlogscherm.

    Heb jij jouw e-mailadres niet gebruikt bij het activeren van je account? Stuur dan een mail naar info@slimwonenapp.nl en vermeld je adresgegevens en de melding die de App geeft. Dan helpen we je graag verder!

    3. Geeft de App aan dat er iets mis gaat?
    Dit kan meerdere redenen hebben, zoals een slechte internetverbinding. Je kan het later nogmaals proberen of stuur een mail naar info@slimwonenapp.nl en vermeld je adresgegevens en de melding die de App geeft. Dan helpen we je graag verder!

    Ik ben overgestapt van energieleverancier. Hoe geef ik dat aan in de App?2022-02-08T10:08:54+00:00

    De SlimWonen App is onafhankelijk en niet gekoppeld aan jouw energieleverancier. Je kan dus nog steeds je verbruik in de App zien als je van energieleverancier overstapt. Ook blijven je verbruiksgegevens gewoon bewaard. Goed nieuws!

    Let op! De meeste functies en bedragen in de App zijn gebaseerd op de gegevens die jij over jouw energiecontract hebt ingevuld. Op basis van het stroom- en gastarief berekenen wij bijvoorbeeld jouw dagelijks energieverbruik. Het is dus belangrijk dat deze gegevens kloppen. Dit kan je in het menu van de App aanpassen bij ‘Energiecontract’.
    In de onderstaande afbeeldingen kan je zien waar je dit vindt in de App.

                       

    Welke tarieven voor stroom en gas moet ik invoeren in de App?2022-07-05T09:55:06+00:00

    Bij het activeren van de App moet je een aantal gegevens invullen, waaronder je stroom- en gastarief. Op basis van deze tarieven berekenen we namelijk jouw dagelijks energieverbruik in euro’s en jouw bespaarscore. Deze tarieven kan je vinden op de factuur van je energieleverancier.

    Het kan soms nog best ingewikkeld zijn om je tarief terug te vinden op de factuur, aangezien iedere energieleverancier dit op een andere manier in jouw factuur zet. We zullen je een handje helpen:

    Stroomtarief:
    Vul hier het tarief per kWH in. Dit tarief wordt op de factuur soms (variabele) leveringskosten genoemd. Het tarief is een optelsom van de marktprijs, de energiebelasting, opslag duurzame energie en de BTW per kWh. Het daltarief vul je niet in.

    Gastarief:
    Vul hier het tarief per m3 in. Dit tarief wordt op de factuur soms (variabele) leveringskosten genoemd. Het tarief is een optelsom van de marktprijs, de energiebelasting, opslag duurzame energie en de BTW per kWh. Tel deze hierbij op. Het daltarief vul je niet in.

    Vastrechtkosten stroom/gas:
    Vul hier de vastrechtkosten stroom/gas per jaar in. Dit is een vast tarief dat jouw energieleverancier bepaalt. Je betaalt dit altijd, ongeacht je verbruik. Deze vind je op de factuur van je energieleverancier en worden soms ook vaste leveringskosten genoemd. Let op; deze kosten worden niet meegerekend in je verbruiksoverzicht. Wel worden ze gebruikt om jou bespaardoel te bepalen.

    In de onderstaande afbeeldingen kan je zien waar je dit kan vinden in de App. Open de categorieën ‘Algemeen’, ‘Gas’ en ‘Stroom’ door er op te klikken.

                         

    Mijn verbruik loopt een dag achter. Hoe kan dat?2022-01-27T09:39:52+00:00

    Het klopt dat je het verbruik ziet van gisteren. Dit komt omdat wij (helaas) niet ‘live’ jouw slimme metergegevens kunnen opvragen. Jouw netbeheerder geeft namelijk de meterstanden een dag later door aan derde partijen, zoals de SlimWonen App. Afhankelijk van het tijdstip dat deze gegevens bij ons binnenkomen, werken wij direct jouw verbruik in de App bij.

    Het tijdstip waarop de SlimWonen App jouw meterstanden doorkrijgt van de netbeheerder verschilt per keer. Soms kun je dus al in de ochtend je verbruik van gisteren zien, soms is dat wat later in de middag.

    Het bedrag van mijn verbruik in de App klopt niet met het bedrag op mijn energierekening. Hoe kan dit?2022-02-08T10:16:06+00:00

    Jouw verbruik in de App
    In jouw verbruiksoverzicht op het beginscherm kan je zien hoeveel gas en stroom jij hebt verbruikt per dag. Dit bedrag wordt berekend door het vermenigvuldigen van twee gegevens:
    1. De meterstanden van jouw slimme meter (jouw stroomverbruik in kWh en gasverbruik m3),
    2. Het stroom- en gastarief wat je hebt ingevuld in de App bij de gegevens over jouw energiecontract.

    Jouw energierekening
    Jouw energierekening bestaat deels uit jouw verbruik, maar bestaat ook uit andere kosten. Naast je energieverbruik, betaal je ook voor kosten zoals ‘vaste leveringskosten’ of ‘vastrechtkosten’. Dit zijn vaste kosten waarbij het bedrag niet afhangt van je energieverbruik.

    Het verschil
    In het verbruiksoverzicht in de App laten we zien hoeveel energie je hebt verbruikt (per uur, dag, week, maand en jaar). Hierbij rekenen we de vaste kosten niet mee, aangezien deze los staan van jouw verbruik. Hier kan je niet op besparen. Meer uitleg over de indeling van jouw energierekening kan je vinden op de website van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/energierekening

    Kan ik mijn verbruik ook in kWh en m3 zien?2021-09-28T15:19:08+00:00

    Dat kan! In jouw verbruiksoverzicht zie je onder je avatar drie icoontjes: een vlammetje (gas), een stekker (stroom) en een zonnetje (teruglevering van zonnepanelen). Wanneer alle drie de icoontjes ‘aan’ staan, zie je jouw verbruik alleen in euro’s. Wanneer je op een van deze icoontjes klikt/drukt, zet je deze ‘uit’. Zo kan je bijvoorbeeld alleen je stroomverbruik bekijken, in kWh en €!

    Hoe berekenen we jouw verbruik?2022-01-27T09:36:35+00:00

    In jouw verbruiksoverzicht kan je zien hoeveel gas en stroom jij hebt verbruikt per dag. Dit bedrag wordt berekend door twee dingen:
    1. De meterstanden van jouw slimme meter (jouw verbruik in kWh en m3),
    2. Het stroom- en gastarief wat je hebt ingevuld in de App.

    Bij het activeren van jouw account heb je gegevens ingevuld, waaronder je stroom- en gastarief. Heb je dit niet gedaan? Dan vult de App een standaard tarief in. Dit kan je altijd aanpassen in de App:
           

    In het berekenen van jouw bespaarscore worden wel andere factoren meegerekend, zoals de vastrechtkosten.

    Hé! Ik zie geen verbruik!2022-01-27T09:34:43+00:00

    Dat willen graag snel voor je oplossen.
    Als je je dagelijkse stroom- en gasverbruik niet kunt zien in de App, kan dit een aantal redenen hebben.

    1. Ik heb nog nooit mijn verbruik gezien in de App:
    • Heb je een slimme meter?
      We berekenen jouw energieverbruik op basis van de meterstanden van jouw slimme meter. Zonder een slimme meter kan je helaas geen verbruik zien in de App.
    • Na het activeren van je account, is je verbruik is zichtbaar vanaf 3 tot 5 werkdagen.

    Heb je een slimme meter en is jouw account meer dan 5 werkdagen geleden geactiveerd? Neem dan contact op met de klantenservice via info@slimwonenapp.nl.

    1. Ik zag eerst wel verbruik in de App, maar nu niet meer:
    • Ben je verhuisd?
      Dan schakelt jouw netbeheerder een melding in waardoor wij de meterstanden van de slimme meter op jouw oude adres niet meer binnen krijgen. Neem contact op met onze klantenservice via info@slimwonenapp.nl en vermeld je nieuwe en oude adres om je verhuizing aan ons door te geven. Wellicht heb je ook op je nieuwe adres toegang tot de App.
    • Is er iets veranderd in jouw energiecontract? (of ben je bijvoorbeeld overgestapt van leverancier?)
      Net als bij een verhuizing schakelt jouw netbeheerder een melding in bij een wijziging van de naam op het energiecontract. Hierdoor krijgen wij de meterstanden van jouw slimme meter niet meer binnen. Neem contact op met onze klantenservice via info@slimwonenapp.nl.
    • Storing
      Het kan zijn dat er een storing is bij jouw netbeheerder of in je slimme meter waardoor wij geen meterstanden binnen krijgen. Hierdoor kunnen wij jouw verbruik niet in de App tonen. Vaak lost een storing zich vanzelf op en worden jouw data met terugwerkende kracht getoond. Neem contact op met onze klantenservice via info@slimwonenapp.nl als de storing meer dan twee dagen aanhoudt.
    Ik heb zonnepanelen. Kan ik dit terugzien in de SlimWonen App?2022-01-27T09:31:52+00:00

    Dat kan als jouw zonnepanelen aangesloten zijn op jouw slimme meter! Deze registreert namelijk de dagelijkse teruglevering van jouw zonnepanelen. Geef in je ‘Energiecontract’ aan dat je zonnepanelen hebt en voer het juiste teruglevertarief in.

           

    Maak je gebruik van zonnepanelen (via jouw energieleverancier of een andere partij), maar zijn deze niet direct aangesloten op jouw slimme meter en liggen deze dus niet op jouw dak? Dan kan je dit helaas niet zien in de App aangezien jouw slimme meter deze teruglevering niet registreert.

    Wat is teruglevering?2021-09-28T15:31:51+00:00

    De stroom die jouw zonnepanelen opwekt, wordt voor een deel meteen verbruikt. Deze stroom gaat namelijk naar de apparaten in jouw woning die op dat moment stroom nodig hebben, zoals een wasmachine of koelkast. Het deel wat je niet direct zelf verbruikt, wordt de teruglevering genoemd. Deze stroom lever je terug aan het elektriciteitsnet. Jouw energieleverancier geeft jou hiervoor een terugleververgoeding. Dit kan je in de SlimWonen App aangeven door in je ‘Energiecontract’ jouw terugleververgoeding in te vullen.

    Hierin geeft de SlimWonen App een inschatting van de terugleververgoeding op dagelijkse basis. Het exacte bedrag wordt aan het eind van het jaar door jouw energieleverancier bepaald.

                

    Waar kan ik terecht met een klacht?2022-01-27T09:29:09+00:00

    Neem contact op met de klantenservice via het contactformulier bovenaan de pagina óf stuur een mail met je klacht naar info@slimwonenapp.nl.
    Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing!

    Wat gebeurt er met mijn account na de gratis gebruiksperiode?2021-11-11T10:37:14+00:00

    We vinden het belangrijk dat de gebruiker niet betaalt voor de App. Dus benaderen we woningcorporaties, gemeenten, bedrijven en instanties. Zij betalen voor de SlimWonen App, zodat zij deze aan hun huurders, bewoners en medewerkers kunnen aanbieden.

    Zolang de SlimWonen App wordt ondersteund door jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever, is de SlimWonen App dus gratis te gebruiken.
    Wanneer deze periode afloopt wordt jouw account opgezegd.
    Het is helaas niet mogelijk om als individu de App aan te kopen.

    Wat is een EAN-code en waar kan ik deze vinden?2022-01-27T09:15:45+00:00

    Heb je een brief ontvangen waarin wordt gevraagd jouw EAN-codes door te geven?
    Om de SlimWonen App voor jouw woning te starten, zijn de EAN-codes (European Article Number) nodig van jouw gas- en elektriciteitsaansluiting. Deze aansluitingen hebben namelijk een unieke code zodat netbeheerders en energieleveranciers precies weten over welke aansluiting het gaat. Deze EAN-codes bestaan uit 18 cijfers. Deze EAN-code vind je op je energierekening, ook wel jaarrekening genoemd.

    Let op! Een EAN-code is iets anders dan het nummer op jouw slimme meter! Het meternummer is gekoppeld aan jouw toestel, de EAN-code is gekoppeld aan jouw gas- of stroomaansluiting.

    Waar heeft de SlimWonen App mijn EAN-codes voor nodig?2022-01-27T09:16:45+00:00

    De EAN-codes zijn unieke codes die gekoppeld zijn aan jouw gas- en elektriciteitsaansluiting. Wanneer jij jouw SlimWonen-App account activeert, vragen wij dagelijks aan jouw netbeheerder de meterstanden van jouw slimme meter op. Zo kunnen we namelijk jouw verbruik laten zien in de App.
    Doordat wij jouw EAN-codes aan de netbeheerder doorgeven, weet de netbeheerder precies om welke aansluiting het gaat. Zo kan jouw netbeheerder jouw meterstanden aan ons doorgeven. Zonder deze EAN-codes is dit dus niet mogelijk.

    Ik heb (nog) geen slimme meter. Wat nu?2022-02-17T13:54:38+00:00

    De Rijksoverheid heeft besloten om ieder huishouden gratis de slimme meter aan te bieden. Sinds begin 2015 is deze grootschalige ‘uitrol’ van slimme meters begonnen. Inmiddels hebben 85% van alle huishoudens een slimme meter aangeboden gekregen.

    Heb je (nog) geen slimme meter maar wil je er wel een? Check dan bij jouw netbeheerder wat de mogelijkheden zijn. Via deze link zie je wie jouw netbeheerder is.

    Mijn slimme meter werkt niet. Wat nu?2022-02-17T13:58:24+00:00

    Als jouw slimme meter niet goed werk, neem dan contact op met jouw netbeheerder. Jouw netbeheerder is verantwoordelijk voor je slimme meter. Via deze link zie je wie jouw netbeheerder is.

    Ik wil mijn SlimWonen App account opzeggen. Hoe doe ik dit?2022-02-18T11:58:00+00:00

    Jammer dat je jouw account wilt opzeggen. Ga naar Jouw account verwijderen onder Account in het zijmenu van de SlimWonen App. Klik daar op de blauwe knop en volg de stappen. Je account en meetdata worden direct verwijderd. We sturen je een bevestiging per e-mail.