fbpx
Contact & FAQ2020-05-05T16:48:10+00:00

Vraagje?

Bij vragen helpen wij je graag! We zijn een digitaal product en helpen je digitaal. Dus neem contact met ons op via het contactformulier hiernaast.

FAQ

Kijk ook even bij de FAQ (veel gestelde vragen). Misschien staat jouw vraag mét antwoord er wel tussen; wel zo makkelijk.

Ideetje?

We kijken steeds wat we aan de App kunnen verbeteren. Heb jij wensen, ideëen of opmerkingen? Laat het ons weten, misschien kunnen we het oppakken.

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn SlimWonen account opzeggen. Hoe doe ik dit?2020-05-06T15:25:40+00:00

Jammer dat je jouw account wilt opzeggen. Stuur een e-mail naar info@slimwonenapp.nl met het verzoek jouw account te sluiten. Verstuur deze e-mail vanaf het e-mailadres dat bij ons bekend is of vermeldt dit e-mailadres en vergeet niet jouw adresgegevens te vermelden. Wij zorgen ervoor dat jouw account wordt beëindigd binnen vijf werkdagen en sturen je een e-mail ter bevestiging.

Wat doet de SlimWonen App met mijn gegevens?2020-05-06T15:25:51+00:00

De SlimWonen App gaat zorgvuldig met jouw gegevens om en voldoet aan de nieuwste privacywetgeving. Jouw slimme meter data wordt gebruikt om jou inzicht te geven in je energieverbruik. Jouw gegevens worden nooit zonder jouw toestemming gedeeld met derden. Bekijk voor meer informatie ons privacy statement.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?2020-05-06T15:26:03+00:00

Open de SlimWonen App op je telefoon of tablet. Klik in het startscherm op ‘wachtwoord vergeten?’. Vul jouw e-mailadres in en klik op ‘bevestig’. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een bevestigingscode. Vul deze bevestigingscode in de app in en geef vervolgens een nieuw wachtwoord op. Klik op bevestig en klaar!

Hoe kan ik het e-mailadres waarmee ik inlog aanpassen?2020-05-06T15:26:09+00:00

Stuur een bericht via het contactformulier bij het kopje ‘Contact & FAQ’ óf een e-mail met jouw adresgegevens naar info@slimwonenapp.nl.

Ik ben verhuisd of ga verhuizen. Wat nu?2020-05-06T15:26:31+00:00

Als je net verhuisd bent of binnenkort gaat verhuizen, maar wel blijft bij dezelfde woningcorporatie/gemeente/werkgever die de app heeft aangeboden, dan kan je de app voor jouw nieuwe adres gebruiken! Neem contact met ons op zodat we jouw account over kunnen zetten naar jouw nieuwe adres. Stuur een bericht via het contactformulier bij het kopje ‘Contact & FAQ’ óf een e-mail met jouw oude en nieuwe adresgegevens naar info@slimwonenapp.nl. Let op: als je door je verhuizing ook wisselt van werkgever/woningcorporatie/gemeente dan kun je de SlimWonen App mogelijk niet meenemen.

Ik heb (nog) geen slimme meter. Wanneer krijg ik deze?2020-05-06T15:27:36+00:00

Zonder slimme meter is het niet mogelijk om jouw energieverbruik te zien in de SlimWonen App. Maar er is goed nieuws, het grootste deel van Nederland heeft inmiddels een gratis slimme meter aangeboden gekregen. De slimme meter wordt gratis aangeboden in de periode van 2015 tot 2020 door de Rijksoverheid en is geplaatst door jouw netbeheerder. Sommige huishoudens krijgen geen slimme meter aangeboden, denk aan woningen die geen
gas hebben maar stadsverwarming. Wil je weten wanneer de slimme meter bij jou thuis werd aangeboden, kijk dan op consumenten informatie. Zodra de slimme meter geïnstalleerd is wordt jouw verbruik automatisch zichtbaar in de app. Dit kan een aantal dagen duren.

Hoe weet ik of ik een slimme meter heb?2020-05-06T15:27:47+00:00

Er zijn meerdere manieren om hierachter te komen. Het makkelijkste is om in je meterkast te kijken. De slimme meter is digitaal en ter vervanging van je oude draaischijfmeter. Mocht je het niet zeker weten, dan kan je altijd contact opnemen met jouw energieleverancier of netbeheerder.

Wat is een slimme meter en waarom heb ik die nodig voor de SlimWonen App?2020-05-06T15:28:12+00:00

De slimme meter vervangt de oude ‘draaischijfmeter’ in je meterkast. Deze wordt je gratis aangeboden door de Rijksoverheid en geplaatst door jouw netbeheerder. Een slimme meter meet het elektriciteits- en gasverbruik in jouw woning. Met de slimme meter worden je meterstanden op afstand uitgelezen door de energieleverancier of de netbeheerder. Dit betekent dat je niet meer in de meterkast hoeft te duiken om je meterstanden door te
geven; dat doet de slimme meter voor je.

De slimme meter is gratis aangeboden aan het grootste deel van de huishoudens van Nederland. Een enkeling krijgt de slimme meter nog aangeboden.

Je hebt de slimme meter nodig voor de SlimWonen App. De app leest namelijk je meterstanden op afstand uit via jouw slimme meter. Dankzij de slimme meter zie jij elke dag wat je de dag ervoor hebt verbruikt aan energie. Uiteraard vragen we hiervoor eerst jouw toestemming.

Wie zijn jullie en wat is jullie missie?2020-05-06T15:29:06+00:00

De SlimWonen App is onderdeel van de Twinstone Groep. Een jonge, sociale, creatieve onderneming, die sinds 2006 actief is om mensen te mobiliseren bij verduurzaming in en om het huis. We willen de energietransitie versnellen door jou hierbij te betrekken. We brengen energie dichterbij en maken met de SlimWonen App gebruik van nieuwe digitale kansen.

De SlimWonen App is nog niet aan mij aangeboden, maar ik wil deze wel gebruiken. Wat nu?2020-05-06T15:29:15+00:00

Leuk dat je onze app wilt gebruiken! We bieden de SlimWonen App alleen aan via een organisatie en niet op individuele basis. Je kunt de SlimWonen App helaas nog niet gebruiken als je deze nog niet aangeboden hebt gekregen. Wel kan je jouw werkgever, woningcorporatie of gemeente benaderen en vragen of ze de app aan jou willen aanbieden!

Hoe kan het dat mijn antwoorden uit mijn oude app niet mee worden genomen naar de nieuwe app?2020-05-06T15:29:32+00:00

Helaas is het niet mogelijk om de antwoorden uit de oude app mee te nemen. Dit betekent dat je de vragen opnieuw moet invullen. Daar krijg je ook veel voor terug. Met jouw antwoorden stemmen we de app af op jouw gedrag en je woning. Zo ben jij in controle van je verbruik, je energieleverancier en isolatie maatregelen. Het kan helpen om de oude app erbij te pakken om de antwoorden handmatig over te nemen.

Waarom moet ik vragen invullen als ik voor de eerste keer inlog?2020-05-06T15:29:41+00:00

De SlimWonen App is 100% afgestemd op jou en je woning. Door de vragen in te vullen krijg je gepersonaliseerd advies over isoleren en overstappen van energieleverancier. Sommige vragen zijn daarom verplicht, andere vragen niet.

Ik heb de app gedownload, maar ik kom niet verder dan het inlogscherm. Wat nu?2020-05-06T15:30:04+00:00

Leuk dat je met de SlimWonen App aan de slag wilt! Om de SlimWonen App aan te bieden werken wij samen met organisaties en instanties, denk aan gemeenten, bedrijven en woningcorporaties. Zij bieden de App vervolgens gratis aan bewoners of medewerkers, zodat zij aan de slag kunnen met hun energieverbruik. Als jij een brief met een activatiecode voor de App hebt ontvangen dan kan je daarmee de App activeren. Klik in het inlogscherm op het kopje creëer een account en vul je Activatiecode en e-mailadres in. Ben je de de brief met jouw activatiecode kwijt of loop je vast? Stuur dan een bericht via het contactformulier bij het kopje ‘Contact & FAQ’ óf een e-mail met jouw adresgegevens naar info@slimwonenapp.nl.

Ik krijg een e-mail dat de SlimWonen App is vernieuwd. Hoe zit dat?2020-05-06T15:30:14+00:00

In april 2020 is de nieuwe SlimWonen App gelanceerd. De vernieuwde SlimWonen App is makkelijker in gebruik, heeft een strakker design en heeft bovendien een aantal nieuwe functies. Nieuwsgierig? Neem een kijkje en download de app in de Google Playstore of de App store van Apple!

Is de SlimWonen App onafhankelijk?2020-05-06T15:30:19+00:00

Ja, de SlimWonen App is onafhankelijk. Dat betekent dat de App niet gekoppeld is aan bijvoorbeeld één energieleverancier. Op deze manier krijg jij het beste advies.

Wat heb ik aan de SlimWonen App?2020-05-06T15:30:31+00:00

De SlimWonen App zorgt ervoor dat je makkelijk inzicht hebt in je energieverbruik. De app laat zien hoeveel euro’s jij per dag uitgeeft aan energie en vergelijkt dit met anderen. Daarnaast geeft de App jou tips en mogelijkheden om meer geld en energie te besparen. Met behulp van jouw persoonlijke bespaardoel en bespaarscore kun je zien hoe goed jij al bezig bent en hoe je nog meer kunt besparen.

Wat is de SlimWonen App?2020-05-06T15:30:39+00:00

De SlimWonen App is een onafhankelijke en gratis App die meer inzicht geeft in je energieverbruik én je helpt om geld en energie te besparen. Goed voor je portemonnee én voor het milieu.

Kan ik de klantenservice ook telefonisch bereiken?2020-05-06T15:20:48+00:00

Nee, onze klantenservice is helemaal digitaal. Je kunt ons per e-mail bereiken via info@slimwonenapp.nl.

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?2020-05-06T15:23:30+00:00

Onze klantenservice is per e-mail bereikbaar via info@slimwonenapp.nl. Onze werkdagen zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Waar kan ik terecht met een klacht?2020-05-06T15:23:36+00:00

Neem contact met ons op via het contactformulier bij het kopje ‘Contact & FAQ’ óf stuur een e-mail met je adresgegevens en de klacht naar info@slimwonenapp.nl.

Mijn vraag staat er niet tussen. Hoe kan ik contact opnemen?2020-05-05T16:45:21+00:00

Neem contact met ons op via het contactformulier bij het kopje ‘Contact & FAQ’ óf stuur een
e-mail met je vraag naar info@slimwonenapp.nl.

Wat houdt ‘teruglevering’ in?2020-05-06T15:23:58+00:00

Als jij zonnepanelen hebt, wek jij zelf stroom op. Deze stroom gaat in eerste instantie naar alle apparaten in huis die op dat moment energie verbruiken. Als jij meer energie opwekt dan je verbruikt, wordt het overschot teruggeleverd aan het net. Dat gedeelte is jouw teruglevering. Als je geen zonnepanelen hebt, kan je geen stroom terugleveren en blijft er €0 staan bij teruglevering.

Kan ik mijn oude jaarrekening in de SlimWonen App inzien?2020-05-06T15:24:10+00:00

We kunnen je alleen verbruiksgegevens laten zien vanaf het moment dat je de App geactiveerd hebt. Daarom is het niet mogelijk om jaarrekeningen van voor de activatie te laten zien. Het verbruik in de App is alleen accuraat als de correcte energietarieven ingevuld zijn.

Verandert er iets in mijn energiecontract als ik gebruik maak van de SlimWonen App?2020-05-06T15:24:25+00:00

Nee, er verandert niets aan jouw huidige energiecontract. Goed om te weten: De SlimWonen App is volledig onafhankelijk van welke energieleverancier dan ook. Alleen door zelf over te stappen van leverancier binnen de app kun je een aanpassing doen aan je huidige energiecontract. We maken dit graag makkelijk voor je. Maar geen zorgen; je energiecontract wijzig je niet zomaar in de App. Je moet alsnog een aantal stappen
doorlopen.

Hoe wordt de bespaarscore berekend?2020-05-06T15:24:39+00:00

De bespaarscore vertelt je hoeveel je hebt bespaard op je energierekening. De App kijkt hiervoor naar de tips en klusjes die je hebt gedaan. Je bespaarscore is gekoppeld aan je bespaardoel. Dit bespaardoel berekent de app voor je op basis van wat wij denken dat jij maximaal kan besparen. Dit berekenen we met een formule die rekening houdt met jouw situatie. De uitdaging is aan jou; ga jij ervoor om zo veel mogelijk te besparen?

Kan ik zelf bespaartips insturen?2020-05-06T15:24:49+00:00

Ja dat kan! Ga in het menu (linksboven) naar klantenservice en klik op ‘Denk mee’. Stuur jouw tip in en wie weet vind je jouw idee terug in de app! Je kunt je idee ook mailen naar info@slimwonenapp.nl.

Kunnen andere gezinsleden ook gebruikmaken van de SlimWonen App?2020-05-06T15:25:01+00:00

Ja, dit kan als je jouw inloggegevens deelt met je gezinsleden. Je kan de SlimWonen App op meerdere telefoons downloaden en gebruiken. Zo is iedereen altijd op de hoogte van jullie energieverbruik en de laatste bespaaracties. In de toekomst breiden we dit uit naar een SlimWonen App voor tablets.

Hoe kan ik mijn accountinstellingen aanpassen?2020-05-06T15:25:06+00:00

Open de app, log in en klik links bovenin op menu (de drie liggende streepjes). Klik vervolgens op ‘Account’. In dit menu kun je jouw persoonlijke instellingen beheren en aanpassen.

Ik heb de nieuwe app gedownload, maar ik kan mijn eerdere verbruik hier niet meer zien. Wat nu?2020-05-05T16:42:02+00:00

Als je de oude app gebruikte en de nieuwe app hebt gedownload dan zie je je
verbruiksgeschiedenis tot 1 februari 2020. Vervolgens duurt het één tot maximaal twee
weken voor de rest van je verbruiksgeschiedenis zichtbaar is.

Mijn verbruiksgegevens zijn nog niet zichtbaar. Wat nu?2020-05-06T15:25:20+00:00

Na activatie van de SlimWonen App duurt het nog 5 werkdagen voordat jouw verbruik zichtbaar is in de app. Was het verbruik eerder wel zichtbaar of is jouw verbruik na 5 dagen nog niet zichtbaar? Neem dan contact op met ons via het contactformulier bij het kopje ‘Contact & FAQ’ óf stuur ons een e-mail met jouw adresgegevens naar info@slimwonenapp.nl. Het kan zijn dat er een storing is.

Kan ik persoonlijk advies krijgen voor het verduurzamen van mijn huis?2020-05-06T15:25:25+00:00

Door zoveel mogelijk informatie over jouw woonsituatie en energieverbruik in te vullen kan de SlimWonen App jou persoonlijk advies geven over besparen en isoleren.