De vernieuwde SlimWonen App
makkelijker, handiger en verrassender!
De SlimWonen App bestaat sinds 2019: we zijn al 5 jaar onderweg! We blijven elk jaar verbeteren, want we willen onze gebruikers steeds weer beter helpen met energie besparen. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld als eerste onafhankelijke energie-app het Energieplafond in onze app. Maar nu is het tijd voor onze grootste update ooit!
Samen met gebruikers en gedragsexperts
Voor deze update hebben we goed geluisterd naar onze gebruikers en samengewerkt met experts. Zo hebben we het inzicht in je energieverbruik nòg duidelijker gemaakt en de bespaartips nog aantrekkelijker. Ook hebben we een heel nieuw onderdeel: Uitdagingen! Hier vind je interessante quizzen, leuke testjes en uitdagende opdrachten. Daarnaast zie je wat jouw gemeente nog meer doet om jou te helpen met besparen en verduurzamen. Met de vernieuwde SlimWonen App mis je niets meer!
Binnenkort meer!
We starten de nieuwe app met alleen de Verbruikspagina. De Bespaar- en Uitdagingenpagina volgen natuurlijk snel. We houden onze gebruikers per mail en/of notificaties op de hoogte van alle nieuwe functies in de app.
Om de nieuwe versie van onze SlimWonen App te gebruiken, is het niet nodig om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Je kunt de App simpel bijwerken/updaten via de App Store (voor Apple telefoons) of Google Play Store (voor Android telefoons).
Zo werkt het:
Automatische updates instellen Je kunt ook instellen dat de App automatisch wordt bijgewerkt, zodat je altijd de nieuwste versie hebt zonder hieraan te hoeven denken.
Na de update kan je de nieuwste functies direct gebruiken!
Ja, als je jouw nieuwe verbruik wilt zien is het belangrijk dat je de App een update geeft. Zonder update kan je alleen jouw oude verbruik nog blijven zien. De oude SlimWonen App heeft geen toegevoegde waarde meer naast de uitdagingen en bespaartips die te zien blijven en later in de nieuwe App verschijnen. De oude App wordt niet meer verbeterd.
Je kan de SlimWonen App updaten in de App Store of Google Play Store van jouw smartphone.
In de App Store: Open de App Store en tik rechtsboven op je profielsymbool. Scrol naar beneden om een lijst met beschikbare app updates te zien. Zoek de SlimWonen App en tik op ‘’Werk bij’’.
In de Google Play Store: Open de Google Play Store en tik rechtsboven op je profielsymbool. Ga naar ‘Apps en apparaat beheren’ en kies ‘Updates beschikbaar’. Zoek de SlimWonen App in de lijst en tik op ‘Updaten’.
Automatische updates instellen Je kunt ook instellen dat de App automatisch wordt bijgewerkt, zodat je altijd de nieuwste versie hebt zonder hieraan te hoeven denken.
Na de update kan je de nieuwste functies direct gebruiken!
Ja, na het uitvoeren van de update moet je opnieuw inloggen met jouw inloggegevens (email en wachtwoord).
Weet je niet meer met welk (misschien oud) emailadres je hebt ingelogd?
Stuur ons dan een email via info@slimwonenapp.nl of het contactformulier. Zet in deze mail dan het woonadres waarop je de app gebruikt of wilt gebruiken.
Ben je je wachtwoord vergeten?
Klik dan in het inlogscherm onderin op ‘Wachtwoord vergeten?. Vul jouw emailadres in en klik op Versturen. Je ontvangt via de mail nu een bevestigingscode van ons. De code bestaat uit 6 cijfers. Je kan opnieuw de code laten verzenden door onderin het scherm op ‘Geen e-mail ontvangen? Klik hier’ te klikken. Klik in de App op Verder wanneer je de code hebt ontvangen en vul in het volgende scherm de code in. Klik weer op Verder.
In dit scherm vul je jouw nieuwe wachtwoord twee keer in.
Je wachtwoord moet tenminste 8 tekens lang zijn, waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals een @ of # zijn ook toegestaan. Herhaal je wachtwoord en klik op Opslaan. Je hebt nu een nieuw wachtwoord aangemaakt!
Je komt terug bij het inlogscherm en je kan hier nu inloggen met jouw nieuwe wachtwoord om in de nieuwe App te komen!
Als je jouw wachtwoord bent vergeten, volg dan de volgende stappen:
1. Klik in het groene inlogscherm onderin op ‘Wachtwoord vergeten?’.
2. Vul jouw emailadres in (begin met een kleine letter) en klik op Versturen. Een emailadres dat begint met een hoofdletter ontvangt vaak geen code van ons.
3. Je ontvangt via de mail nu een bevestigingscode van ons. De code bestaat uit 6 cijfers. Je kan opnieuw de code laten verzenden door onderin het scherm op ‘Geen e-mail ontvangen? Klik hier’ te klikken.
4. Klik in de App op Verder wanneer je de code hebt ontvangen en vul in het volgende scherm de bevestigingscode in. Klik weer op Verder.
5. In dit scherm vul je jouw nieuwe wachtwoord twee keer in.
Je wachtwoord moet tenminste 8 tekens lang zijn, waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals een @ of # zijn ook toegestaan. Herhaal je wachtwoord en klik op Opslaan.
6. Je hebt nu een nieuw wachtwoord aangemaakt! Je komt terug bij het inlogscherm en je kan hier nu inloggen met jouw nieuwe wachtwoord om in de SlimWonen App te komen.
Ontvang je geen code in de mail?
Soms ontvang je de code in de ‘ongewenste e-mail’ map van jouw mailbox. Je ontvangt de bevestigingscode alleen op het emailadres waarmee je bij ons een account hebt aangemaakt in het verleden. Weet je niet meer met welk mailadres je een account hebt aangemaakt? Stuur ons dan een mail met jouw vraag en woonadres naar info@slimwonenapp.nl en we helpen je verder.
Ja, al jouw verbruiksgegevens worden bewaard. Niet alleen jouw verbruiksgegevens, maar ook de informatie over jouw woonsituatie en energiecontract blijven bewaard.
Na het bijwerken/updaten van de SlimWonen App, is het niet nodig om jouw gegevens opnieuw in te vullen. Alles blijft bewaard uit de oude App, alleen in een ander jasje! Wanneer je naar een andere energieleverancier overstapt of als er iets in jouw energiecontract verandert, is het wel belangrijk dat je dit aan ons doorgeeft en jouw tarieven in de App aanpast naar de nieuwe tarieven.
Ja, dat klopt! Bij deze eerste update van de SlimWonen App zijn alleen jouw Verbruik en Profiel te zien. De Uitdagingen en Bespaar pagina’s zijn nog niet beschikbaar, maar die volgen binnenkort. Je krijgt een melding van ons wanneer deze onderdelen ook in de App staan.
Je kan de oude App blijven gebruiken, maar wij raden dit af. Jouw verbruik wordt na een tijdje namelijk niet meer bijgewerkt, en dit wil je toch blijven zien? Alleen de uitdagingen en bespaartips blijven beschikbaar.
Ja, graag zelfs! Jouw mening helpt ons de App verder te ontwikkelen en verbeteren. Heb je ideeën, tips of dingen die volgens jou beter kunnen? Laat het ons dan alsjeblieft weten via info@slimwonenapp.nl of via het contactformulier.
Vervelend dat er iets niet werkt in de (nieuwe) App. We helpen je graag dit op te lossen. Stuur ons via info@slimwonenapp.nl een bericht met informatie over het probleem. Je kan hiervoor ook het contactformulier gebruiken. Kijk ook naar de andere veelgestelde vragen om te zien of jouw vraag hier misschien tussenstaat: Hulp – SlimWonen App.
We hebben onze SlimWonen App vernieuwd omdat we denken dat deze nieuwe versie van onze App jou nog meer gaat helpen om energie te besparen in huis. We ontvangen veel waardevolle feedback van onze gebruikers, wat ons inspireerde om de App te verbeteren. Alles aan deze App is beter en slimmer, van het ontwerp tot de inhoud. De App is makkelijker te gebruiken, duidelijker en heeft extra functies gekregen. Je kan meer zien en doen dan eerst en dit gaat je helpen nog meer over energie besparen na te denken, en vooral: in actie te komen!
In de nieuwe versie van de SlimWonen App zijn het ontwerp en het makkelijk gebruiken van de App sterk verbeterd. Zo is er bij Verbruik een nieuwe, aparte kostengrafiek te zien waar ook jouw vaste kosten in staan. En binnekort kun je je uurverbruik van meerdere dagen terugkijken. Ook komt de vergelijkingsbalk weer terug met betere berekeningen op basis van jouw woningtype en manier van verwarmen. Bij Uitdagingen kan je punten scoren met verschillende quizzen, testen, opdrachten, acties en bespaardoelen. Al deze punten tellen mee voor jouw totale klimaatscore om te zien hoe groot of klein jouw impact op het milieu is. Daarnaast vind je in Bespaar nu ook wat jouw gemeente of woningcorporatie nog meer biedt om je te helpen met energie besparen. Kortom, de App is nu nog makkelijker in gebruik en helpt je nog slimmer met het besparen van energie.
Wat jammer dat je iets mist dat wel in de oude App beschikbaar was. We horen graag wat dit was. Laat het ons weten via info@slimwonenapp.nl of door het contactformulier in te vullen.
Wat leuk om te horen dat je blij bent met de nieuwe SlimWonen App! Ons team heeft er hard (maar met plezier!) aan gewerkt de App zo goed mogelijk te maken. Je kan jouw enthousiaste reactie met ons delen via info@slimwonenapp.nl of door het contactformulier in te vullen. Daar maak je onze dag mee, er is niets mooier dan positieve reacties van onze gebruikers te ontvangen. 😊
Als je de oude SlimWonen App al op je smartphone gebruikte, werkt de vernieuwde App ook op jouw telefoon. Je hebt daarvoor al de juiste software-versie.
Als je jouw emailadres voor het inloggen niet meer weet, kan je ons het beste een mail sturen via info@slimwonenapp.nl of het contactformulier. Het helpt als je daarbij jouw (oude) mailadressen aan ons doorgeeft. Dan kunnen we kijken of één van deze mailadressen hetzelfde is als het mailadres waar jij een SlimWonen Account mee hebt aangemaakt. Als dit zo is, kunnen we het mailadres voor je wijzigen.
Je kan ook zelf checken of een mailadres bij ons bekend is. Hiervoor klik je in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je het mailadres in waarmee jij denkt dat je een account hebt aangemaakt. Wanneer je een mailadres invult dat niet bekend is bij ons, krijg je de melding ‘Dit mailadres is niet bekend’.
Als het inloggen niet werkt of als je geen code in de mail ontvangt om een nieuw wachtwoord mee aan te maken, kan dit mogelijk door twee dingen komen:
1) Jouw mailadres voor het inloggen begint met een hoofdletter. Wanneer je een kleine letter gebruikt, lukt het inloggen vaak wel.
2) Bij automatisch inloggen (waarbij jouw telefoon zelf het emailadres en wachtwoord invult) kan het voorkomen dat er na jouw mail een spatie blijft staan. Als dit inderdaad zo is, verwijder deze spatie dan en probeer het opnieuw.
Lukt het inloggen hierna nog niet en ontvang je ook geen bevestigingscode voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord? Laat het ons dan weten via info@slimwonenapp.nl. Dan helpen we je verder.
We zetten de makkelijkste
besparingen voor je klaar. Van bespaartips en zuinige apparaten tot isolatie.
Doe nog veel meer. Test je kennis, speel een quiz of kies een doel. En… laat je verrassen door je Klimaatscore.