Het bedrag dat ik zie bij Kosten in de App klopt niet met het bedrag op mijn energierekening. Hoe kan dit?

Bij ‘Verbruik‘ kan je zien hoeveel gas en stroom jij hebt verbruikt: per uur, per dag, per maand en per jaar. Bij ‘Kosten‘ zie wat jouw verbruik kost voor dezelfde periodes. Om dit bedrag te berekenen vermenigvuldigt de SlimWonen App jouw meterstanden met jouw tarieven.

Om te zorgen dat deze berekening klopt moet je zelf jouw stroom- en gastarieven instellen.

Volg deze stappen om jouw tarieven aan te passen:

  1. Klik op jouw profiel linksboven en ga naar ‘Jouw energiecontract’.
  2. Klik in het witte vakje onder Gas en/of Stroom op het pen en papier symbooltje.
  3. Vul de startdatum van jouw nieuwe energiecontract in onder ‘Startdatum tarief‘.
  4. Vul jouw nieuwe tarieven in onder ‘Gastarief‘ en/of ‘Stroomtarief‘  (Bekijk hier hoe je jouw tarieven opzoekt).
  5. Klik onderin het scherm op de donkerblauwe ‘Opslaan‘ knop. Je hebt jouw tarieven nu verandert!

 

Veranderen je tarieven? Pas ze dan altijd aan.  

Heb je hulp nodig bij het vinden van jouw tarieven? klik dan hier.

Naast de kosten voor je verbruik betaal je ook vaste kosten: ‘vaste leveringskosten’ of ‘vastrechtkosten’. Dit zijn bijvoorbeeld de kosten voor het leveren van energie en de administratiekosten van jouw leverancier. Op deze kosten kun je niet besparen, ze staan los van je verbruik. Deze kosten kan je ook aanpassen bij ‘Jouw energiecontract‘ onder Stroom en Gas en vind je terug op jouw energierekening.