Ik zie geen verbruik in de App, hoe kan dat?

Als je geen verbruik ziet in de SlimWonen App kan dit verschillende redenen hebben: 

  1. Je bent een nieuwe gebruiker
    Nadat je de SlimWonen App geactiveerd hebt met jouw Activatiecode kan het maximaal 5 werkdagen duren tot jouw verbruik voor het eerst zichtbaar is in de App.
    Was het verbruik eerder wel zichtbaar of is jouw verbruik na 5 werkdagen nog niet zichtbaar? Lees dan verder.  
  2. Je hebt geen slimme meter
    De SlimWonen App laat jouw energieverbruik zien op basis van de meterstanden van jouw slimme meter(s). Zonder slimme meter kan je helaas geen verbruik zien in de App. Alle huishoudens in Nederland krijgen een slimme meter aangeboden, op dit moment zijn ze bij 90% van de huishoudens geïnstalleerd! Er zijn veel verschillende modellen. Als je nooit meterstanden hoeft door te geven aan jouw energieleverancier, heb je waarschijnlijk al een slimme meter.
  3. Je bent verhuisd
    Dan krijgen wij de meterstanden van jouw oude adres niet meer binnen. Vul hier je nieuwe en oude adres in om je verhuizing aan ons door te geven. We kijken dan of we je op je nieuwe adres ook kunnen aanmelden voor de SlimWonen App.
  4. Er is iets veranderd in jouw energiecontract (je bent bijvoorbeeld overgestapt naar een andere leverancier)
    Net als bij een verhuizing krijgen we van jouw netbeheerder een melding bij een wijziging op het energiecontract. Hierdoor krijgen wij de meterstanden van jouw slimme meter niet meer binnen. Geeft het via dit formulier door dat er iets is veranderd in jouw energiecontract.

 

Geldt dit niet voor jou, maar zie je toch geen verbruik?
Misschien is er storing bij jouw netbeheerder of in je slimme meter. Vaak lost een storing zich vanzelf op en wordt jouw verbruik later alsnog getoond.

Zie je al langer dan 2 dagen geen verbruik? Neem dan contact op met de klantenservice via info@slimwonenapp.nl.