We zijn er om je te helpen
We vinden het belangrijk dat je snel geholpen wordt als je vragen hebt. Daarom hebben we de meest gestelde vragen voor je verzameld, zo heb je meteen antwoord.
Staat jouw vraag niet bij de Veelgestelde vragen of heb je liever contact met de klantenservice? Klik dan hier.
Met de SlimWonen App zie je hoeveel gas en stroom je verbruikt en wat dit kost.
De App gebruikt de meterstanden van je slimme meters om jouw verbruik te berekenen.
Na het activeren van onze App met de Activatiecode die je per brief ontvangt, halen we elke dag jouw meterstanden op bij de netbeheerder. Zo kan je precies zien hoeveel stroom en gas je per uur, dag, maand of jaar verbruikt.
De SlimWonen App rekent ook uit wat jouw verbruik kost. Vul je eigen gas- en stroomtarieven in voor een precies overzicht. Vul je geen tarieven in? Dan gebruikt de app standaardtarieven.
Daarnaast geeft de SlimWonen App je handige tips en uitdagingen om energie te besparen.
Zo kan je stap voor stap aan de slag gaan om jouw verbruik en kosten te verlagen.
Voor jou wel! We vinden het belangrijk dat gebruikers niet betalen voor de App. Dus benaderen we woningcorporaties, gemeenten en bedrijven. Zij betalen voor de SlimWonen App, zodat zij deze aan hun huurders, bewoners en medewerkers kunnen aanbieden. Zo werken we samen aan onze missie: energie besparen én meewerken aan een beter klimaat. We verkopen de App helaas niet los.
Bedankt voor je interesse in de SlimWonen App!
Je kunt de app gebruiken wanneer deze je wordt aangeboden door jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever. Meestal ontvang je in dat geval een brief met een Activatiecode en instructies om aan de slag te gaan met de app.
Niet zeker of de SlimWonen App aan jou is aangeboden
Stuur je adres naar ons via het contactformulier of mail naar info@slimwonenapp.nl. We kijken dan of jij de SlimWonen App kan gebruiken en laten je dit weten. Let op: we verkopen de App niet los aan personen.
Wil je de SlimWonen App gebruiken, maar doet jouw gemeente of woningcorporatie nog niet mee?
We doen ons best om de SlimWonen App voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken. Zodra jij de app ook kunt gebruiken, laten we het je weten!
Je ontvangt een activatiecode van ons wanneer jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever bij ons is aangesloten. We sturen deze per brief naar jouw adres. Heb je de brief niet meer? Geen probleem! Je kunt een nieuwe code aanvragen via dit formulier.
Heb je problemen met activeren of inloggen? Stuur een mail naar onze klantenservice via info@slimwonenapp.nl.
We sturen de Activatiecode alleen per post.
Met de activatiecode koppelen we jouw account aan de slimme meter(s) op jouw adres. Dit zijn persoonlijke gegevens waar we heel voorzichtig mee omgaan, volgens de regels van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Met het sturen van een brief proberen we ervoor te zorgen dat de Activatiecode alleen bij de bewoner(s) van een bepaald adres aankomt, en niet bij iemand anders.
Dit zijn de stappen om de SlimWonen te activeren met de Activatiecode die je per post hebt ontvangen:
Om de SlimWonen App te kunnen gebruiken, heb je een Android of Apple smartphone nodig. Met deze type telefoons kunnen mensen bellen en sms’en, maar ook andere dingen zoals e-mailen, spelletjes spelen en internetten. Smartphones hebben bijna altijd een touchscreen en het zijn telefoons waarmee je apps zoals de SlimWonen App kan downloaden via de App Store of Google Play Store.
Voor Android telefoons geldt dat je Android-versie 6.0 of nieuwer moet hebben om de SlimWonen App te kunnen installeren.
Je vindt de Android-versie van jouw telefoon bij Instellingen → Info telefoon → Softwaregegevens. Je kan de Software-versie van jouw smartphone soms nog vernieuwen om de SlimWonen App toch te kunnen downloaden. Ga hiervoor naar Instellingen → Software-update om te zien welke versie beschikbaar is voor jouw smartphone.
Voor Apple telefoons geldt dat je iOS-versie 13.4 of nieuwer moet hebben om de SlimWonen App te kunnen installeren.
Je vindt de iOS-versie van jouw telefoon bij Instellingen → Algemeen → Info. Je kan de Software-versie van jouw smartphone soms nog vernieuwen om de SlimWonen App toch te kunnen downloaden. Ga hiervoor naar Instellingen → Algemeen → Software-update om te zien welke versie beschikbaar is voor jouw smartphone.
Als je geen verbruik ziet in de SlimWonen App kan dit verschillende redenen hebben:
Geldt dit niet voor jou, maar zie je toch geen verbruik?
Misschien is er storing bij jouw netbeheerder of in je slimme meter. Vaak lost een storing zich vanzelf op en wordt jouw verbruik later alsnog getoond.
Zie je al langer dan 2 dagen geen verbruik? Neem dan contact op met de klantenservice via info@slimwonenapp.nl.
De SlimWonen App laat jouw verbruik tot gisteren zien.
De App vraagt elke dag jouw verbruik op bij jouw netbeheerder. Zodra deze gegevens bij ons binnenkomen werken we direct jouw verbruik in de App bij. Helaas is het niet mogelijk om jouw verbruik ‘live’ op te vragen. Jouw netbeheerder geeft namelijk de meterstanden pas een dag later aan ons door.
Het tijdstip waarop de SlimWonen App jouw meterstanden doorkrijgt van je netbeheerder verschilt. Meestal kun je al in de ochtend je verbruik van gisteren zien, maar soms wat later.
Bij ‘Verbruik‘ kan je zien hoeveel gas en stroom jij hebt verbruikt: per uur, per dag, per maand en per jaar. Bij ‘Kosten‘ zie wat jouw verbruik kost voor dezelfde periodes. Om dit bedrag te berekenen vermenigvuldigt de SlimWonen App jouw meterstanden met jouw tarieven.
Om te zorgen dat deze berekening klopt moet je zelf jouw stroom- en gastarieven instellen.
Volg deze stappen om jouw tarieven aan te passen:
Veranderen je tarieven? Pas ze dan altijd aan.
Heb je hulp nodig bij het vinden van jouw tarieven? klik dan hier.
Naast de kosten voor je verbruik betaal je ook vaste kosten: ‘vaste leveringskosten’ of ‘vastrechtkosten’. Dit zijn bijvoorbeeld de kosten voor het leveren van energie en de administratiekosten van jouw leverancier. Op deze kosten kun je niet besparen, ze staan los van je verbruik. Deze kosten kan je ook aanpassen bij ‘Jouw energiecontract‘ onder Stroom en Gas en vind je terug op jouw energierekening.
Als je jouw wachtwoord bent vergeten, volg dan de volgende stappen:
1. Klik in het groene inlogscherm onderin op ‘Wachtwoord vergeten?’.
2. Vul jouw emailadres in (begin met een kleine letter) en klik op Versturen. Een emailadres dat begint met een hoofdletter ontvangt vaak geen code van ons.
3. Je ontvangt via de mail nu een bevestigingscode van ons. De code bestaat uit 6 cijfers. Je kan opnieuw de code laten verzenden door onderin het scherm op ‘Geen e-mail ontvangen? Klik hier’ te klikken.
4. Klik in de App op Verder wanneer je de code hebt ontvangen en vul in het volgende scherm de bevestigingscode in. Klik weer op Verder.
5. In dit scherm vul je jouw nieuwe wachtwoord twee keer in.
Je wachtwoord moet tenminste 8 tekens lang zijn, waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals een @ of # zijn ook toegestaan. Herhaal je wachtwoord en klik op Opslaan.
6. Je hebt nu een nieuw wachtwoord aangemaakt! Je komt terug bij het inlogscherm en je kan hier nu inloggen met jouw nieuwe wachtwoord om in de SlimWonen App te komen.
Ontvang je geen code in de mail?
Soms ontvang je de code in de ‘ongewenste e-mail’ map van jouw mailbox. Je ontvangt de bevestigingscode alleen op het emailadres waarmee je bij ons een account hebt aangemaakt in het verleden. Weet je niet meer met welk mailadres je een account hebt aangemaakt? Stuur ons dan een mail met jouw vraag en woonadres naar info@slimwonenapp.nl en we helpen je verder.
Probeer je de App de activeren, maar lukt dit niet? Kijk eerst of je de stappen van het activeren goed hebt gevolgd.
Tijdens het volgen van de stappen, kan je deze twee meldingen te krijgen:
Als het inloggen niet werkt of als je geen code in de mail ontvangt om een nieuw wachtwoord mee aan te maken, kan dit mogelijk door twee dingen komen:
1) Jouw mailadres voor het inloggen begint met een hoofdletter. Wanneer je een kleine letter gebruikt, lukt het inloggen vaak wel.
2) Bij automatisch inloggen (waarbij jouw telefoon zelf het emailadres en wachtwoord invult) kan het voorkomen dat er na jouw mail een spatie blijft staan. Als dit inderdaad zo is, verwijder deze spatie dan en probeer het opnieuw.
Lukt het inloggen hierna nog niet en ontvang je ook geen bevestigingscode voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord? Laat het ons dan weten via info@slimwonenapp.nl. Dan helpen we je verder.
Om te laten zien hoeveel energie je verbruikt vraagt SlimWonen App dagelijks jouw verbruik op bij jouw netbeheerder. De netbeheerder moet precies weten over welke aansluiting(en) het gaat. Daarom hebben we jouw unieke EAN-codes nodig, die zijn gekoppeld aan jouw gas- of stroomaansluiting. Meestal kunnen wij deze codes zelf bij jouw netbeheerder opvragen, maar helaas is dit voor jouw adres niet gelukt. We vragen je daarom om de codes aan ons door te geven.
Je vindt de code(s) op je energierekening of jaarrekening.
Een EAN-code bestaat uit 18 cijfers. Gebruik je gas en stroom? Dan heb je twee codes. Let op! De EAN-code is iets anders dan het nummer op jouw slimme meter.
Geef jouw code(s) door via aan info@slimwonenapp.nl.
Is het gelukt? Dan sturen we jouw persoonlijke Activatiecode per post, hiermee activeer je de SlimWonen App.
Kom je er niet uit? Stuur dan een mailtje met je vraag en adresgegevens naar info@slimwonenapp.nl.
Stuur met het emailadres waarmee je je account hebt aangemaakt een mailtje naar info@slimwonenapp.nl. Zet in de mail ook jouw nieuwe emailadres. Dan passen wij jouw account voor je aan!
Bij het activeren van de App vragen we je om een aantal gegevens in te vullen, waaronder jouw tarieven voor stroom en gas. De App gebruikt jouw tarieven om uit te rekenen wat jouw energieverbruik kost. Vul je geen tarieven in? Dan rekent de App met standaardtarieven.
Je vindt jouw tarieven in het contract met jouw energieleverancier, en op je jaarafrekening. Weet je niet waar je moet zoeken? Geen zorgen, voor de grootste energieleveranciers hebben we handleidingen gemaakt voor het vinden van jouw tarieven. Bekijk de handleidingen hier: Zoek je tarieven op – SlimWonen App
Goed nieuws! De SlimWonen App is onafhankelijk en niet gekoppeld aan jouw energieleverancier. Je kan je verbruik in de App blijven zien als je van energieleverancier overstapt. Je moet het alleen wel even aan ons doorgeven. Dat kan via dit formulier, of een mailtje naar info@slimwonenapp.nl. Je hoeft ons niet te laten weten welke leverancier je hebt, alleen per wanneer er iets is veranderd.
Vergeet je tarieven niet aan te passen.
Het is belangrijk dat je jouw nieuwe tarieven voor stroom en gas in de App invult, want alleen dan kan de App een goede berekening maken van jouw nieuwe kosten.
Volg deze stappen om jouw tarieven aan te passen:
De EAN-codes zijn unieke codes die gekoppeld zijn aan jouw gas- en elektriciteitsaansluiting. Wanneer jij jouw SlimWonen App account activeert, vragen wij dagelijks aan jouw netbeheerder de meterstanden van jouw slimme meter op. Zo kunnen we jouw verbruik laten zien in de App.
Doordat wij jouw EAN-codes aan de netbeheerder doorgeven, weet de netbeheerder precies om welke aansluiting het gaat. Zo kan jouw netbeheerder jouw meterstanden aan ons doorgeven. Zonder deze EAN-codes is dit niet mogelijk.
Als je geen verbruik ziet in de SlimWonen App kan dit verschillende redenen hebben:
Geldt dit niet voor jou, maar zie je toch geen verbruik?
Misschien is er storing bij jouw netbeheerder of in je slimme meter. Vaak lost een storing zich vanzelf op en wordt jouw verbruik later alsnog getoond.
Zie je al langer dan 2 dagen geen verbruik? Neem dan contact op met de klantenservice via info@slimwonenapp.nl.
De SlimWonen App laat jouw verbruik tot gisteren zien.
De App vraagt elke dag jouw verbruik op bij jouw netbeheerder. Zodra deze gegevens bij ons binnenkomen werken we direct jouw verbruik in de App bij. Helaas is het niet mogelijk om jouw verbruik ‘live’ op te vragen. Jouw netbeheerder geeft namelijk de meterstanden pas een dag later aan ons door.
Het tijdstip waarop de SlimWonen App jouw meterstanden doorkrijgt van je netbeheerder verschilt. Meestal kun je al in de ochtend je verbruik van gisteren zien, maar soms wat later.
De netbeheerder stuurt ons elke dag jouw meterstanden. Dit zijn de meterstanden van de vorige dag, nooit van dezelfde dag. Wanneer je jouw verbruik in de app ziet, hangt af van jouw netbeheerder. De ene netbeheerder geeft ons de meterstanden elke dag op hetzelfde moment door, terwijl andere netbeheerders dit op verschillende tijden doen. Het kan dat wij jouw meterstanden pas laat op de dag doorkrijgen. Je ziet je verbruik van gisteren dan dus ook pas later op de dag in de app.
Ja! Zijn je tarieven veranderd? Pas dit dan aan in de App bij ‘Jouw energiecontract‘. Dan kan de App met jouw juiste tarieven berekenen wat de kosten zijn. Wij kunnen helaas niet automatisch de tarieven voor je aanpassen.
Helaas, op dit moment ondersteunt de SlimWonen App geen dynamische energiecontracten. Je kunt wel jouw gemiddelde tarieven van gas en stroom invoeren om een algemeen inzicht te krijgen in je energiekosten. En je kunt de App natuurlijk nog gebruiken om inzicht in je verbruik te krijgen en onze bespaartips te lezen!
Bij ‘Verbruik‘ kan je zien hoeveel gas en stroom jij hebt verbruikt: per uur, per dag, per maand en per jaar. Bij ‘Kosten‘ zie wat jouw verbruik kost voor dezelfde periodes. Om dit bedrag te berekenen vermenigvuldigt de SlimWonen App jouw meterstanden met jouw tarieven.
Om te zorgen dat deze berekening klopt moet je zelf jouw stroom- en gastarieven instellen.
Volg deze stappen om jouw tarieven aan te passen:
Veranderen je tarieven? Pas ze dan altijd aan.
Heb je hulp nodig bij het vinden van jouw tarieven? klik dan hier.
Naast de kosten voor je verbruik betaal je ook vaste kosten: ‘vaste leveringskosten’ of ‘vastrechtkosten’. Dit zijn bijvoorbeeld de kosten voor het leveren van energie en de administratiekosten van jouw leverancier. Op deze kosten kun je niet besparen, ze staan los van je verbruik. Deze kosten kan je ook aanpassen bij ‘Jouw energiecontract‘ onder Stroom en Gas en vind je terug op jouw energierekening.
Goed nieuws! De SlimWonen App is onafhankelijk en niet gekoppeld aan jouw energieleverancier. Je kan je verbruik in de App blijven zien als je van energieleverancier overstapt. Je moet het alleen wel even aan ons doorgeven. Dat kan via dit formulier, of een mailtje naar info@slimwonenapp.nl. Je hoeft ons niet te laten weten welke leverancier je hebt, alleen per wanneer er iets is veranderd.
Vergeet je tarieven niet aan te passen.
Het is belangrijk dat je jouw nieuwe tarieven voor stroom en gas in de App invult, want alleen dan kan de App een goede berekening maken van jouw nieuwe kosten.
Volg deze stappen om jouw tarieven aan te passen:
Bij het activeren van de App vragen we je om een aantal gegevens in te vullen, waaronder jouw tarieven voor stroom en gas. De App gebruikt jouw tarieven om uit te rekenen wat jouw energieverbruik kost. Vul je geen tarieven in? Dan rekent de App met standaardtarieven.
Je vindt jouw tarieven in het contract met jouw energieleverancier, en op je jaarafrekening. Weet je niet waar je moet zoeken? Geen zorgen, voor de grootste energieleveranciers hebben we handleidingen gemaakt voor het vinden van jouw tarieven. Bekijk de handleidingen hier: Zoek je tarieven op – SlimWonen App
Als jouw zonnepanelen aangesloten zijn op jouw slimme meter dan registreert jouw meter dagelijks hoeveel stroom je teruglevert. In de SlimWonen App kun je dit zien bij Verbruik en Stroom. Bij Stroom zie je blauwe balkjes voor jouw stroomverbruik en gele balkjes voor jouw teruglevering. Om een schatting van jouw terugleververgoeding te zien, ga je naar Kosten.
Gebruik je zonnepanelen maar zijn deze niet aangesloten op jouw slimme meter (bijvoorbeeld omdat ze niet op jouw eigen dak liggen)? Helaas kan de SlimWonen App jouw teruglevering dan niet laten zien.
Een slimme meter kan niet registreren hoeveel stroom je opwekt, de SlimWonen App kan deze gegevens dus niet opvragen en laten zien.
De SlimWonen App laat wel zien hoeveel stroom je teruglevert.
Als jouw zonnepanelen zijn aangesloten op jouw slimme meter dan registreert jouw meter dagelijks hoeveel stroom je teruglevert aan het elektriciteitsnet. In de SlimWonen App kun je dit zien bij Verbruik (bij Stroom).
Als je zonnepanelen hebt, wek je stroom op. Een deel van de stroom die je opwekt verbruik je zelf. Deze stroom gaat naar apparaten die op dat moment stroom nodig hebben, zoals je wasmachine of koelkast.
Opgewekte stroom die je niet direct zelf verbruikt lever je terug aan het elektriciteitsnet. Dit noem je teruglevering. Jouw energieleverancier geeft jou hiervoor een terugleververgoeding.
Energieleveranciers hebben verschillende tarieven om deze vergoeding te bepalen. Dit Teruglevertarief kan je vinden in het energiecontract dat je met jouw leverancier hebt afgesloten. In de App kan je dit tarief aanpassen door:
1.Linksboven op jouw profiel te klikken.
2. Naar ‘Jouw energiecontract‘ te gaan.
3. Onder ‘Zon‘ op het pen en papier symbool te klikken.
4. Jouw Teruglevertarief in dit scherm aan te passen.
De SlimWonen App geeft een schatting van jouw terugleververgoeding. Het exacte bedrag wordt aan het eind van het jaar door jouw energieleverancier bepaald.
Als je in een jaar meer stroom teruglevert dan je gebruikt, krijg je hiervoor een terugleververgoeding. Dit is een bedrag dat jouw energieleverancier je betaald voor de stroom die je zelf niet gebruikt en teruglevert aan het energienet. Wij geven ook een uurlijkse, maandelijkse en dagelijkse schatting van deze vergoeding, terwijl dit uiteindelijk om een vergoeding op jaarbasis gaat. Dit bedrag vind je bij Verbruik → Kosten. Zo krijg je toch een idee van jouw vergoeding op andere momenten in het jaar.
Jouw leverancier bepaalt zelf de hoogte van deze vergoeding door deze te berekenen met een bepaald tarief, het teruglevertarief. De SlimWonen App stelt een standaard gemiddeld teruglevertarief van 0,07 cent per kWh in wanneer je zelf niks invult. Jouw energieleverancier kan in werkelijkheid een ander teruglevertarief gebruiken.
Het teruglevertarief kan je zelf in de App aanpassen bij ‘Jouw energiecontract’. Bekijk jouw energiecontract of neem contact op met jouw leverancier om jouw teruglevertarief te vinden.
In Nederland mag je de stroom die je aan het elektriciteitsnet teruglevert, aftrekken van de stroom die je zelf gebruikt. Dit heet salderen. De SlimWonen App maakt elke dag en maand een schatting van hoeveel geld je krijgt voor de stroom die je teruglevert. Dit bedrag vind je bij Verbruik → Kosten. Het is een schatting, omdat pas aan het einde van het jaar precies duidelijk is of je meer stroom hebt teruggeleverd dan je hebt gebruikt. In de zomer lever je meer stroom terug dan in de winter. Je energieleverancier berekent dit pas aan het einde van het jaar, maar wij willen je toch alvast een idee geven. Lever je per dag of maand meer stroom terug dan je gebruikt? Dan berekent de app wat je voor die stroom krijgt, op basis van de tarieven die je hebt ingevuld.
Ja, je hebt een slimme meter nodig. De SlimWonen App laat jouw energieverbruik zien op basis van de meterstanden. Zonder slimme meter kan je helaas geen verbruik zien in de App.
Op het moment dat je jouw account activeert vragen we je toestemming om de meterstanden via jouw netbeheerder op te vragen.
Heb je geen slimme meter? Lees dan hier verder.
Een slimme meter meet het elektriciteits- en gasverbruik in jouw woning. Met de slimme meter worden je meterstanden op afstand uitgelezen door de netbeheerder uit jouw regio. Dit betekent dat je niet meer in de meterkast hoeft te duiken om je meterstanden door te geven; dat doet de slimme meter voor je. De slimme meter vervangt de oude ‘draaischijfmeter’ in de meterkast. Wij ontvangen de meterstanden van jouw netbeheerder en berekenen daarmee jouw verbruik in de App.
Er zijn twee dingen die voor elke slimme meter geldt:
– Bouwjaar van 2012 en later. Dit bouwjaar kan je vaak op de meter zelf aflezen.
– Heeft een P1-poort. Dit is een poort die je meestal achter een klepje op de meter vindt. Vaak staat er aan de buitenkant P1.
Wanneer je een slimme stroommeter hebt, is de kans groot dat je ook een slimme gasmeter hebt. Een slimme gasmeter heeft een digitaal display en is vaak verbonden met de slimme stroommeter door een gele kabel.
Wil je er helemaal zeker van zijn dat je een slimme meter hebt of weet je dit niet? Dan kan je het beste contact opnemen met jouw netbeheerder om dit na te vragen. Zoek jouw netbeheerder hier op: Mijnaansluiting.nl – Nuts aansluitingen aanvragen
Alle huishoudens in Nederland krijgen een slimme meter aangeboden, op dit moment zijn ze bij 90% van de huishoudens geïnstalleerd. Heb je (nog) geen slimme meter maar wil je er wel een? Check dan bij jouw netbeheerder wat de mogelijkheden zijn. Via deze link zie je wie jouw netbeheerder is.
Als je denkt dat jouw slimme meter niet goed werkt, neem dan contact op met jouw netbeheerder. Jouw netbeheerder is verantwoordelijk voor je slimme meter. Ben je er niet zeker van wie jouw netbeheerder is? Dan kan je hier jouw netbeheerder vinden: Mijnaansluiting.nl – Nuts aansluitingen aanvragen. Bij een slimme meterstoring kan je jouw meterstanden op het schermpje van de slimme meter nog wel aflezen, alleen worden deze standen niet doorgegeven aan de netbeheerder (en uiteindelijk aan ons).
Wanneer je een nieuwe slimme meter hebt moeten we een kleine aanpassing doen om jouw gegevens weer bij te werken in de App. Stuur ons een mail via info@slimwonenapp.nl of via het contactformulier om deze meterwissel aan ons door te geven. Geef hierbij ook aan wanneer de meter is of wordt geplaatst. Wij doen daarna de aanpassing en binnen een aantal werkdagen zie je je verbruik weer in de App.
Ja dat kan! Per adres krijg je één persoonlijke Activatiecode en kun je één account maken. Je kunt de inloggegevens van dit account delen met je gezin of huisgenoten. Zo weten zij altijd hoeveel energie jullie verbruiken en kunnen jullie samen energie besparen!
Stuur met het emailadres waarmee je je account hebt aangemaakt een mailtje naar info@slimwonenapp.nl. Zet in de mail ook jouw nieuwe emailadres. Dan passen wij jouw account voor je aan!
Gebruik dit formulier om je verhuizing aan ons door te geven, of mail je oude én nieuwe adres naar info@slimwonenapp.nl. We kijken dan of we je op je nieuwe adres ook kunnen aanmelden voor de SlimWonen App. We sluiten je bestaande account, deze is namelijk gekoppeld aan de slimme meter van jouw oude adres.
Blijf je bij dezelfde woningcorporatie, gemeente of werkgever die de App heeft aangeboden?
Dan heb je op je nieuwe adres waarschijnlijk weer recht op de SlimWonen App! We sturen een nieuwe Activatiecode per post (naar je nieuwe adres).
Verhuis(de) je naar een andere woningcorporatie, gemeente of werkgever?
Dan kunnen we misschien geen nieuw account voor je maken. We sturen je een mail met meer informatie.
Jammer dat je jouw account wilt verwijderen!
Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail over de verwijdering.
Heb je geen toegang meer tot de SlimWonen App en wil je je account verwijderen? Gebruik dan dit formulier om je account te verwijderen.
Goed nieuws! De SlimWonen App is onafhankelijk en niet gekoppeld aan jouw energieleverancier. Je kan je verbruik in de App blijven zien als je van energieleverancier overstapt. Je moet het alleen wel even aan ons doorgeven. Dat kan via dit formulier, of een mailtje naar info@slimwonenapp.nl. Je hoeft ons niet te laten weten welke leverancier je hebt, alleen per wanneer er iets is veranderd.
Vergeet je tarieven niet aan te passen.
Het is belangrijk dat je jouw nieuwe tarieven voor stroom en gas in de App invult, want alleen dan kan de App een goede berekening maken van jouw nieuwe kosten.
Volg deze stappen om jouw tarieven aan te passen:
De SlimWonen App gaat netjes met jouw persoonsgegevens om en houdt zich aan de privacywet (AVG). De gegevens van je slimme meter worden gebruikt om jou inzicht te geven in je energieverbruik. Jouw metergegevens worden nooit met anderen gedeeld. Voor meer informatie: Privacy Statement – SlimWonen App.
Ja dat kan! Je kunt per adres maar één SlimWonen App-account aanmaken, maar je kan met dit account de App wel op meerdere apparaten tegelijk gebruiken . Je gebruikt dan elke keer dezelfde inloggegevens (emailadres en wachtwoord). Je hebt de Activatiecode uit de brief niet meer nodig als je al een account hebt aangemaakt. Let op! De App is gemaakt voor gebruik op een smartphone en werkt niet op een pc of laptop.
Als je jouw wachtwoord bent vergeten, volg dan de volgende stappen:
1. Klik in het groene inlogscherm onderin op ‘Wachtwoord vergeten?’.
2. Vul jouw emailadres in (begin met een kleine letter) en klik op Versturen. Een emailadres dat begint met een hoofdletter ontvangt vaak geen code van ons.
3. Je ontvangt via de mail nu een bevestigingscode van ons. De code bestaat uit 6 cijfers. Je kan opnieuw de code laten verzenden door onderin het scherm op ‘Geen e-mail ontvangen? Klik hier’ te klikken.
4. Klik in de App op Verder wanneer je de code hebt ontvangen en vul in het volgende scherm de bevestigingscode in. Klik weer op Verder.
5. In dit scherm vul je jouw nieuwe wachtwoord twee keer in.
Je wachtwoord moet tenminste 8 tekens lang zijn, waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Speciale tekens zoals een @ of # zijn ook toegestaan. Herhaal je wachtwoord en klik op Opslaan.
6. Je hebt nu een nieuw wachtwoord aangemaakt! Je komt terug bij het inlogscherm en je kan hier nu inloggen met jouw nieuwe wachtwoord om in de SlimWonen App te komen.
Ontvang je geen code in de mail?
Soms ontvang je de code in de ‘ongewenste e-mail’ map van jouw mailbox. Je ontvangt de bevestigingscode alleen op het emailadres waarmee je bij ons een account hebt aangemaakt in het verleden. Weet je niet meer met welk mailadres je een account hebt aangemaakt? Stuur ons dan een mail met jouw vraag en woonadres naar info@slimwonenapp.nl en we helpen je verder.
Als het inloggen niet werkt of als je geen code in de mail ontvangt om een nieuw wachtwoord mee aan te maken, kan dit mogelijk door twee dingen komen:
1) Jouw mailadres voor het inloggen begint met een hoofdletter. Wanneer je een kleine letter gebruikt, lukt het inloggen vaak wel.
2) Bij automatisch inloggen (waarbij jouw telefoon zelf het emailadres en wachtwoord invult) kan het voorkomen dat er na jouw mail een spatie blijft staan. Als dit inderdaad zo is, verwijder deze spatie dan en probeer het opnieuw.
Lukt het inloggen hierna nog niet en ontvang je ook geen bevestigingscode voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord? Laat het ons dan weten via info@slimwonenapp.nl. Dan helpen we je verder.
Met de SlimWonen App zie je hoeveel gas en stroom je verbruikt en wat dit kost.
De App gebruikt de meterstanden van je slimme meters om jouw verbruik te berekenen.
Na het activeren van onze App met de Activatiecode die je per brief ontvangt, halen we elke dag jouw meterstanden op bij de netbeheerder. Zo kan je precies zien hoeveel stroom en gas je per uur, dag, maand of jaar verbruikt.
De SlimWonen App rekent ook uit wat jouw verbruik kost. Vul je eigen gas- en stroomtarieven in voor een precies overzicht. Vul je geen tarieven in? Dan gebruikt de app standaardtarieven.
Daarnaast geeft de SlimWonen App je handige tips en uitdagingen om energie te besparen.
Zo kan je stap voor stap aan de slag gaan om jouw verbruik en kosten te verlagen.
Ja, de SlimWonen App is onafhankelijk. De App is dus niet gekoppeld aan een energieleverancier.
Dat vinden we belangrijk, want onze missie is om energie te besparen (dat is goed voor jouw portemonnee en het klimaat).
Omdat we onafhankelijk zijn kunnen we jou het beste advies geven. Ook als je overstapt naar een andere energieleverancier kun je de App blijven gebruiken en houd je inzicht.
We bieden de SlimWonen App aan via woningcorporaties en gemeentes, maar we zijn een zelfstandig bedrijf.
Voor jou wel! We vinden het belangrijk dat gebruikers niet betalen voor de App. Dus benaderen we woningcorporaties, gemeenten en bedrijven. Zij betalen voor de SlimWonen App, zodat zij deze aan hun huurders, bewoners en medewerkers kunnen aanbieden. Zo werken we samen aan onze missie: energie besparen én meewerken aan een beter klimaat. We verkopen de App helaas niet los.
Wat jammer dat je niet tevreden bent. We horen graag wat er misgaat zodat kunnen blijven verbeteren. Stuur ons een bericht via het contactformulier óf stuur een mail met je klacht naar info@slimwonenapp.nl. We helpen je graag met het vinden van een oplossing!
Bedankt voor je interesse in de SlimWonen App!
Je kunt de app gebruiken wanneer deze je wordt aangeboden door jouw gemeente, woningcorporatie of werkgever. Meestal ontvang je in dat geval een brief met een Activatiecode en instructies om aan de slag te gaan met de app.
Niet zeker of de SlimWonen App aan jou is aangeboden
Stuur je adres naar ons via het contactformulier of mail naar info@slimwonenapp.nl. We kijken dan of jij de SlimWonen App kan gebruiken en laten je dit weten. Let op: we verkopen de App niet los aan personen.
Wil je de SlimWonen App gebruiken, maar doet jouw gemeente of woningcorporatie nog niet mee?
We doen ons best om de SlimWonen App voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken. Zodra jij de app ook kunt gebruiken, laten we het je weten!
Het verschil tussen de SlimWonen App en apps van energieleveranciers is dat wij jou echt alleen willen helpen met energie besparen. Energieleveranciers zullen hetzelfde zeggen, maar vergeet niet dat zij ook energie verkopen! Wij willen jouw energieverbruik en kosten laag houden, zodat we samenwerken aan een duurzame wereld. Welke energieleverancier je ook hebt, je krijgt van ons inzicht in jouw energieverbruik.
Nog een voordeel: bij een overstap van energieleverancier blijven jouw oude gegevens en verbruiksgeschiedenis bewaard. Zo kan je jouw verbruik met de dag, week, maand of jaar ervoor blijven vergelijken.
Wij geven je duidelijke informatie over jouw energieverbruik en makkelijke tips om te besparen. We zijn een gratis App, zonder reclames of ingewikkeld design. Zo kan iedereen de app gebruiken en direct beginnen met energie besparen op een eenvoudige manier.
Nee, er is geen offline modus beschikbaar. Offline is de App alleen beschikbaar als deze (op de achtergrond) nog geopend is. Je ziet dan dezelfde informatie als toen je de App voor het laatst bekeken hebt (geen nieuwe verbruiksgegevens).
Het is mogelijk om de App te installeren op een tablet, maar let op dat het hier niet altijd goed op werkt. Dit komt omdat de App zich niet gebouwd is voor gebruik op een tablet of Ipad. De App is niet op een pc of laptop te gebruiken.
Contact
Staat jouw vraag niet bij de Veelgestelde vragen of heb je liever direct contact met de klantenservice? Vul dan het contactformulier hieronder in.
We doen ons best om binnen 2 werkdagen op jouw bericht te reageren.
Gaat je vraag over jouw SlimWonen App account, zet dan je postcode en huisnummer in het bericht dan kunnen we jouw account makkelijk vinden, en je sneller helpen.